Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Modulul de consiliere și orientare în carieră

Prima etapă a proiectului

Modulul de consiliere și orientare în carieră

Facultatea de Științe Economice, Universitatea din Oradea, în calitate de coordonator interregional, în parteneriat cu: Universitatea de Vest din Timișoara – Facultatea de Economie și de Administrare a Afacerilor și Universitatea „Ștefan cel Mare” Suceava – Facultatea de Științe Economice și Administrație Publică, face cunoscută desfășurarea activităților de instruire a studenților în cadrul proiectului „Practica studenților economiști. Parteneriat inter-regional pe piața muncii între universități și mediul de afaceri” (PRACTeam);

proiect cofinanțat din Fondul Social European – „Învestește în oameni!”, Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013; Axa prioritară 2 „Corelarea învățării pe tot parcursul vieții cu piața muncii”; domeniul major de intervenție 2.1 „Tranziția de la școală la viața activă”, contract: POSDRU/90/2.1/S/64150; valoarea totală a proiectului: 20.941.500 lei; perioada de implementare: 01.10.2010 – 30.09.2013 (manager de proiect  - prof. univ. dr. Anca DODESCU).
Modulul de consiliere și orientare în carieră se adresează studenților economiști de la forma de învățământ licență și masterat, selectați în grupurile țintă ale proiectului PRACTeam și se desfășoară în perioada 21 februarie - 11 martie 2011, la sediul partenerilor: Facultatea de Științe Economice, Universitatea din Oradea; Facultatea de Economie și de Administrare a Afacerilor, Universitatea de Vest din Timișoara și Facultatea de Științe Economice și Administrație Publică.
Modulul de consiliere și orientare în carieră are la bază suportul de instruire special realizat în cadrul proiectului, publicat sub forma unui – Ghid de consiliere și orientare în carieră al studentului PRACTeam. Ghidul este realizat de psihologi specialiști din cele trei universități partenere, care susțin și activitățile de instruire. La finalul acestora, fiecare student va fi evaluat din punct de vedere aptitudinal de specialiștii psihologi. Evaluarea urmărește potrivirea profilului aptitudinal al studentului cu cerințele posturilor din domeniul economic.
Pe parcursul celor 54 de ore de consiliere și orientare în carieră, studenții sunt instruiți atât din punct de vedere teoretic dar, mai ales prin activități, simulări și exerciții practice, pe diverse teme, dintre care amintim: Managementul personal al carierei: CV-ul profesional, Scrisoarea de prezentare (intenție/candidatură/ motivație); Repere în consilierea carierei: Cariera și evoluția sa, Explorarea pieței forței de muncă, Decizia de carieră, Etapele de căutare a unui loc de muncă; Autocunoașterea, autoevaluarea și interviul: Motivația și performanța, Emoțiile și mecanismele de apărare și adaptare, Comunicare și relaționare interpersonală, Prezentarea la interviu; Dezvoltarea personală. Cum putem avea o carieră de succes: Planificarea și dezvoltarea carierei, Educația pentru carieră, Autocunoașterea și dezvoltarea personală, Dimensiuni psihologice relevante pentru performanță, Autoprogramarea mentală și comportamentul eficient. (Ioana Pop Cohuț)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:06:44 Ora standard a Europei de Est