Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Marți, a apărut nr. 27 al revistei „OviDan”

Semnal

Marți, a apărut nr. 27 al revistei „OviDan”

Marți (1 martie 2011), am început să distribuim nr. 27 al revistei „OviDan”.
Ediția conține știri de la Primăria Oradea și Banca Transilvania ..., fotoreportaje din școli, de la diferite evenimente din municipiu și județ.

Numărul se deschide cu conferința de lansare a proiectului PractiPASS – „Protecția copilului – de la teorie la practică”. Gojdiștii orădeni și-au cinstit patronul spiritual, la 209 ani de la naștere. În cadrul serialului Legea Educației Naționale, doamna jurist dr. Ramona Bacter - consilierul juridic al Inspectoratului Școlar Județean Bihor –ne vorbește despre învățământul primar, clasa pregătitoare și programul „Școala după școală”; Daiana Tirpe și Crina Lăzău, reprezentanții Colegiului Economic „Partenia Cosma” din Oradea au câștigat etapa județeană a competiției „Business Plan”, calificându-se pentru etapa regională Nord-Vest de la Bistrița; vineri, la sala festivă a Colegiului Național „Mihai Eminescu” a avut loc Balul de Dragobete, sub îndrumarea doamnei profesor Cristina Marian; tot pe românește au iubit, vineri, de Dragobete, și economiștii clasei a X-a J, coordonați de prof. ec. Georgeta Iorga și Daniela Ghiuro; la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” s-au întrecut, joi, într-un concurs de Dragobete, opt unități de învățământ, sub bagheta dnei profesor Nicoleta Cipleu, după cum aflăm din articolul Alexandrei Bungău; în cadrul parteneriatului, elevii dnelor înv. Alina Firtean și Livia Cotro (de la Șc. cu cls. I-VIII „Alexandru Roman”) au dăruit, vineri, mărțișoare, partenerilor de proiect de la Grădinița nr. 22; la Grădinița nr. 46, grupele de la secția maghiară și grupa mijlocie de la secția germană au alungat iarna în cadrul a două momente speciale de carnaval; învățători de la „Ghibu” au participat, joi, la o activitate de comisie metodică, susținută de ed. Vincze Lenke și grupa mare, de la Grădinița nr. 28 – „Nufărul”, la care au fost invitați și părinții copiilor; preșcolarii grupei mari de la Grădinița Americano-Română „Crinul” din Oradea au fost, marți, cei mai răsfățați preșcolari, în cabinetul AEL al Școlii cu clasele I-VIII „Octavian Goga” din Oradea; la Grădinița „Luceafărul” s-a deschis, miercuri, primul bazar al grupelor  Waldorf; și la Tinca, în și de Ziua dragostei la români, Dragobetele a sărutat fetele; în cadrul rubricii sale - „Cântarea zilei”, Adrian Crăciunaș ne-a pregătit „Vecernia”; la Școala nr. 16 din Oradea, în cadrul proiectului „Natura, prietena mea”, elevii claselor I C și III D, îndrumați de înv. Mariana Hirțe și Rodica Vlad, și preșcolarii grupei mari de la Grădinița nr. 52 (coordonați de ed. Geta Duluș) au descoperit de ce este Ozonel îngrijorat; elevii de la Școala nr. 11, avându-i alături pe partenerii de proiect de la școlile din Biharia și Cauaceu, au alungat iarna și au ars răul de la rădăcină!
Cei mai mici ecologiști ai Liceului Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu”, elevii clasei I B (step by step) s-au înscris în programul național „Școli pentru un viitor verde”, au lansat S.O.S. Terra, au confecționat și au vândut mărțișoare, sub genericul „Cumpărând un mărțișor, veți planta un pomișor!” (Ovi DAN)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:26:46 Ora standard a Europei de Est