Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Daruri pentru copiii de la Centrul de Îngrijire de Zi

În prag de Mărțișor

Daruri pentru copiii de la Centrul de Îngrijire de Zi

Dascăli și elevi cu suflet mare de la Liceul Teologic Baptist „Emanuel” din Oradea au pus mână de la mână și au pregătit daruri (cărți, dulciuri și jucării) pentru partenerii lor de proiect, copiii de la Centrul de Îngrijire de Zi.

Distinși profesori (începând cu directorul liceul, dl prof. Buleandra Constantin, prof. Mihaela Fildan, Ramona Zembrea-Iștoc și Ciprian Fiter...) au organizat, ieri (luni, 28 februarie 2011), în pag de Mărțișor, o manifestare de suflet pentru niște copii sărmani care nu au nicio vină că Dumnezeu nu le-a dat un alt statut social și părinți cu stare..., dar le-a dat altora mai mult suflet, îndeajuns să-și întoarcă fața spre acești sărmani și să le facă bucurii și de Mărțișor, așa cum au făcut-o și de Crăciun...
Un nou gest de iubire!
Acest nou gest de iubire pentru aproapele, aflat în dificultate, vine din partea elevilor claselor a IX-a A, a V-a B și a VIII-a A, care au adunat bani și le-au pregătit cărți dulciuri și jucării.
În sala de nunți a Bisericii Baptiste „Emanuel” le-au prezentat și momente de aleasă trăire sufletească, duhovnicească, prin mesajul lor pur creștinesc cu adresare directă inimii. Adina Negrău și Georgia Bercea (din a IX-a), le-au ilustrat o povestioară cu tâlc „Mielul Orfănel și Mielul lui Dumnezeu”; de pe ecran, în power point, au primit „Scrisoarea de Dragoste a Tatălui”.
Totul a început cu o rugăciune și cu cuvântul domnului director Buleandra Constantin.
Manifestarea lor a stat sub semnul Divinului și al iubirii. Dacă binecuvântarea ne vine de la bunul și slăvitul Dumnezeu, miracolul și încântarea muzicală ne-au furnizat-o, în mod cu totul și cu totul special, membrii Asociației de clopoței „Hosana”. Cei 49 de clopoței, mânuiți cu har de 12 copii (clopotari), sub bagheta lui Sebastian Paul, au răsunat ca o orgă într-o catedrală, sensibilizând în chip neașteptat. Clopoțeii, care în decembrie 2010, s-au făcut auziți și în Palatul Parlamentului, dar și în multe alte locuri, sunt purtătorii mesajului divin pe care nu-l poți descifra decât cu sufletul.
Asociația de clopoței „Hosana” ne iubește și dorește să ne încânte pe toți, numai să o chemați să o facă. Nu percepe taxe, se mulțumește doar cu donații din care să-și procure un alt set de clopoței (care se ridică la 25.000 de dolari).
Un panou cu mărțișoare
Mesajului plin de iubire transmis de elevii claselor a IX-a și a V-a, oaspeții i-au răspuns tot cu iubire. Pentru ei au adus în dar un panou cu mărțișoare, confecționate tot cu iubire, sub îndrumarea unui colectiv minunat (psiholog Alina Meheș, ed. Adriana Gherman și Doina Russu, în frunte cu doamna director – Daniela Hodoșan).
Așadar, proiectul „Să ne cunoaștem și să ne facem prieteni” a cunoscut, ieri, o nouă etapă semnificativă, menită să ne sensibilizeze și să ne întărească în credința față de bunul Dumnezeu. (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:31:04 Ora standard a Europei de Est