Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

De Dragobete, ne distrăm românește!

Joi, 24 februarie

De Dragobete, ne distrăm românește!

La Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea, în după-amiaza zilei de 24 februarie, în cadrul proiectului local „De Dragobete, ne distrăm românește”, elevii s-au distrat excelent, sub coordonarea dnei prof. Jăhăleanu Violeta, și echipa de proiect (prof. Goina Felicia, Șpan Claudia, Tudor Ana, Dragoș Felicia și Florina Bora).

Proiectul a urmărit păstrarea sentimentului de durată al poporului nostru, capacitatea românului de a-și proiecta cosmic viața cotidiană, de a selecta coordonatele fundamentale ale existenței; valorificarea obiceiurilor, tradițiilor și creațiilor artistice prin respectarea, practicarea și transmiterea lor generațiilor actuale și viitoare; valorificarea scenică a obiceiurilor tradiționale, în vederea cunoașterii, revitalizării și perpetuării lor; promovarea și stimularea sensibilității cultural-artistice în rândul elevilor.
Eleva Soporan Cristina a dat startul prin prezentarea unui material în power point pe tema iubirii. Activitatea s-a derulat sub forma unui concurs pe perechi (câte o fată și un băiat din fiecare clasă de gimnaziu), avându-i ca prezentatori pe elevii Cotuna Laura și Ervin Suciu, îmbrăcați în costum popular. A urmat prezentarea perechilor/cuplurilor: defilarea partenerilor prin fața juriului – nume, clasă, scurtă prezentare, ce preocupări și ce hobby-uri au, la ce visează (ținuta vestimentară fiind conform vârstei pe care o au și potrivit sezonului).
Elevii au avut de trecut cinci probe: „Haideți toți, băieți și fete/Să dansăm de Dragobete!” (concurenții au dansat în perechi pe trei stiluri diferite de dans), „Vă lăsăm acum, băieți/ Să vorbiți cam cât …puteți” (o probă de dicție numai pentru băieți, având de citit un text la prima vedere), „A sosit acum momentul/Să vă câștigați respectul/ Printr-o probă naturală/ De ... cultură generală” (fiecare cuplu a trebuit să răspundă la câte cinci întrebări), „Diversificăm decorul/Vă rugăm aduceți...mărul!” (o probă de dans cu un măr lipit de fruntea partenerilor, mărul nu trebuie să cadă), „Tot ce trebuie să faceți/ E cinci nasturi să mai coaseți” (o probă în care concurenții și-au dovedit îndemânarea la aptitudini practice, în decurs de cinci minute au trebui să coase cinci nasturi).
Activitatea, pe lângă concursul propriu-zis, a fost îmbogățită cu momente artistice bine alese (poezie, muzică ușoară și populară, pantomimă și scenetă), toate punând în discuție tema iubirii, dragostei, prieteniei.
Participanții au fost urmăriți cu mare interes de către colegii - spectatori, care i-au aplaudat, precum și de juriul format din doamnele prof. Ana Tudor, Dragoș Felicia, Goina Felicia și din elevii Marian Denisa și Ardelean Tudor. La activitate a asistat și doamna director, prof. Gheorghina Bîrlădeanu, care a apreciat ideea unei astfel de acțiuni, precum și dorința de implicare a elevilor. Toți concurenții care au participat la acest concurs au fost felicitați și premiați, organizatorii mulțumind tuturor celor care au ales să se distreze românește în ziua de Dragobete.
Tot la ordinea zilei, au putut fi admirate două expoziții: cea de prăjituri din carton și polistiren și expoziția cu lucrări artistico-plastice. (Dorina Toader)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:11:52 Ora standard a Europei de Est