Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Obiceiuri și tradiții... maghiare

Parteneriat: Școala nr. 11 și școlile din Biharia și Cauaceu

Obiceiuri și tradiții... maghiare

De unde atâta energie și putere... de creație, fără epuizare la doamna învățătoare Kor Maria?! Mică și grozavă, toată numai suflet, aleargă, zâmbește, sfătuiește și nu obosește, de dimineață până după ora 16, zilnic! E un dascăl de excepție pe care îl regretă, cu siguranță, cei de la liceul german și o bogăție pentru școala Adelinei Iacob – un manager orientat pus pe fapte mari!

Vineri (25 februarie 2011), la Școala cu clasele I-VIII nr. 11, în sala de clasă și în sala de sport, am văzut copii fericiți, din Oradea, Biharia și Cauaceu, în cadrul unei reuniuni de proiect, puse la cale de conducerile și dascălii celor două școli coordonatoare, pe tema tradițiilor și obiceiurilor maghiare, în contextul diversității culturale, cu specific local. Dacă la carnavalul de la grădinițele nr. 2 și 46, iarna era alungată în fel și chip de personajele din basme și povești, la Școala nr. 11, răul a fost ars de la rădăcină! Toate obiceiurile rele au fost arse odată cu păpușa (Kiszehab) care le-a preluat, în preajmă aflându-se vrăjitorul Bușo (Gal David). În sala de clasă, dna înv. Kor Maria le-a împărtășit partenerilor de proiect din clasa a IV-a B de la Școala cu clasele I-VIII „Gaspar Andras” din Biharia (înv. Oros Erika) și celor de la Școala cu clasele I-IV „Csokonai Vitez Mihaly” din Cauaceu (înv. Bondar Piroska) din universul și tehnica Freinet, au socializat și s-au distrat împreună.
Pentru început s-au format echipe mixte de câte șase elevi (câte doi din fiecare școală), care au lucrat pe fișe, fiecare echipă având un nume. Cele trei runde de fișe au fost urmate de joc colectiv, dans și iarăși un joc de atenție și memorie. Câștigătorii au fost premiați cu gogoși făcuți acasă, de părinți. În următoarea etapă, oaspeții și-au prezentat măștile și costumele, după care, cu toții au ieșit în curte pentru a alunga iarna și a da foc păpușii (Kiszehab). În curte, înainte de a-i da foc, fiecare copil a povestit (s-a „spovedit”) ce boacănă, ce lucru rău a făcut pentru ca păpușa să-l ia asupra-i, iar prin ardere, toate faptele rele să dispară din comportamentul lor.
75 de măști... pe „covorul roșu”!  
De la ora 16.00, elevii celor patru clasele de la secția maghiară s-au întâlnit în sala de sport a școlii pentru parada măștilor și costumelor de carnaval. Pentru prezentare, fiecare a urcat pe un podium, pe „covorul roșu”, precum marile vedete internaționale. După paradă, fiecare s-a retras în sala lui de clasă unde a continuat carnavalul.
În clasa Freinet a dnei înv. Kor Maria, s-a lăsat cu mare distracție, mare! Jocuri și întreceri la care au fost antrenați și părinții (jocul insulei... pe ziar, dansul cu mătura, dansul baloanelor...)! E de admirat cum știu unii dascăli și copii să se distreze, antrenând și părinții, ceea ce nu poate fi decât un câștig pentru școală, a cărei imagine crește în ochii comunității. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Obiceiuri și tradiții... maghiare. 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:46:24 Ora standard a Europei de Est