Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Cumpărând un mărțișor, veți planta un pomișor”

Patrula eco în acțiune

„Cumpărând un mărțișor, veți planta un pomișor”

Elevii clasei I B Step by step de la Liceul Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu” din Oradea și învățătoarele clasei, Simona Stanca și Mirela Bar, s-au înscris în programul național „Școli pentru un viitor verde”.

Pentru a atrage atenția colegilor din ciclul primar asupra unor probleme de mediu și a-i sensibiliza cu privire la efectele nocive ale poluării, ei au confecționat două planșe (S.O.S. Terra și Curiozități ale pământului) pe care le-au expus în cabinetul Comenius al școlii, alături de cele trei panouri pline cu mărțișoare (circa 250), confecționate de ei din materiale reciclabile (scoici, plastic, pene de gâscă, plante uscate, cereale, fulgi de porumb, resturi de la ascuțit creioane, popcorn, pufuleți...). Pentru mobilizarea generală, patrula eco a clasei (purtând pe cap coifuri din ziar cu inscripția „patrula eco”) a lansat invitații colegilor din școală să viziteze expoziția de mărțișoare și să cumpere mărțișoare, sub sloganul „Cumpărând un mărțișor, veți planta un pomișor”, deoarece, din banii adunați se vor achiziționa și planta puieți de brad și flori ornamentale într-un spațiu special amenajat de ei în curtea școlii. A două zi, la sărbătorirea celor 100 de zile de școală, ei au finalizat și niște stegulețe eco pe care le vor înmâna ca recompensă pentru participarea la expoziția de mărțișoare.
Ce au de învățat micii ecologiști din aceste acțiuni? Că le stă în putere chiar de la o vârstă fragedă să se implice în protejarea mediului înconjurător, prin lucruri mărunte, realizate de mânuțele lor (coifuri, mărțișoare, stegulețe, invitații), îi pot sensibiliza pe cei din jur. Prin lucrările realizate exersează priceperi și deprinderi, își dezvoltă simțul artistic, estetic și practic, capacitatea de cooperare, precum și aprecierea banului muncit...
Colectare selectivă de deșeuri și excursie la Băile Felix
Amenajarea spațiului verde, plantarea puieților de brad și a florilor sunt planificate în cursul lunii martie. În 15 martie, doresc să participe cu lucrări la simpozionul național „Să ocrotim natura”, organizat de Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca; în luna aprilie și-au programat colectare selectivă de deșeuri de pe malul drept al Crișului Repede, în zona Silvaș, iar în luna mai, o excursie la cantonul din Băile Felix, pentru un parcurs aplicativ, sărbătorind astfel la pădure „Luna pădurii”. (Ovidiu DAN)

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 17:54:20 Ora standard a Europei de Est