Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Primul bazar al grupelor Waldorf

Miercuri, la Grădinița „Luceafărul”

Primul bazar al grupelor Waldorf

Așa după cum aveam să aflăm de la directorul Grădiniței nr. 36 – „Luceafărul”, doamna profesor Lidia Petrica, „Bazarul oferă copiilor posibilități nelimitate de a-și exersa simțurile în activități pline de sens, care au ca scop crearea unor obiecte practice, cu utilitate în cât mai diverse domenii. Pregătirea unui bazar se întinde pe lungimea a două-trei luni și se finalizează cu o expunere a produselor în standuri tematice...”

Însoțiți de doamna director, am trecut în revistă toate cele 11 standuri, asaltate de părinți și copii...
Admirăm tablourile realizate în quilling, simbolizând primăvara, o etalare a muncii și de valorificare a jucăriilor confecționate din lână și tricotate; alături, cordeluțe tricotate de doamnele educatoare la șezătorile cu mamele (Pe un lac... multe rățuște); alături e standul cu mărțișoare și felicitări, care se pot personaliza. Precum la șezători și la bazar, copilul imită adultul, dând valoare muncii. „Din banii care se vor aduna, vom achiziționa feturi și lână”, ne explică doamna director; un stand conține lucruri donate, tricotate (hăinuțe pentru păpuși). „Acest bazar ne arată cât de mult s-au implicat părinții la activități. Ei s-au obișnuit să împartă rolul de educator cu noi, educatoarele”.
Ajungem la fetița patinatoare. O cutie de chibrituri și materiale refolosibile, cărora li s-a dat utilitate, „materiale pe care alții le ignoră, noi le dăm valoare”. La o masă, o mămică și o fetiță ne prezintă cutia pentru comori (bijuterii),  nasturi, mărțișoare... Păpușile din lână nu au ochi, nas, gură... (potrivit pedagogiei Waldorf), lăsându-l pe copil să le imagineze. „Tot din lână am mai confecționat animale și jucării ecologice, elastic pentru prins părul înfrumusețat cu lână, flori, păpuși...” Ne oprim la standul cu cărți pentru copii, dar și pentru adulți (cărți de Rudolf Steiner, dar nu numai), reviste multe așezate pe și lângă masă.
„Mâinile nu lovesc, ci mângâie, muncesc și ocrotesc”
 Ni se atage atenția să privim spre mulțimea de mâinile, care simbolizează campania de combatere a violenței (în școli și grădinițe), desfășurată în perioada 21-25 februarie – acțiunea „Mâinile prietene”. „Mâinile nu lovesc, ci mângâie, muncesc și ocrotesc”, ține să sublinieze doamna director. La standul cu bijuterii din mărgele, mărțișoare și cercei, se lucrează neîncetat. „E un atelier de creație. Aici părinții zobovesc mai mult timp, pentru că Andra Berce este dispusă să arate oricui cum se confecționează aceste bijuterii. Copilul Andrei are doar șapte luni, dar l-a „înscris” deja la Waldorf.
Alăturat e „Fântâna dorințelor”, unde „arunci” o monedă sau o bancnotă și îți pui în gând o dorință. Ultimul stand vizitat este cel cu bunătăți culinare, covrigei realizați în cadrul activităților gospodărești, precum și prăjiturele și sandwishuri aduse de părinți...
Doamna prof. Eugenia Drăgoi și colegele educatoare (care au trudit la alcătuirea și amenajarea bazarului: Cristina Dumeș, Alina Ivan, Lucia Todoran, Emese Farago, Szabo Csilla, Mihaela Simai) păreau încântate de succesul manifestării. Ele s-au bucurat de sprijinul conducerii grădiniței, al părinților și al celorlalte colege, de la sistemul tradițional. Spre exemplu, standul culinar era gestionat de dl Radu Moroc și soția sa, Anca. Din curiozitate, prietenie și colegialitate, printre vizitatori și cumpărători aveam să o reperăm pe educatoarea prof. Ioana Klein (de la Grădinița nr. 43).
„Calități ca bucuria izvorâtă din muncă, recunoștință, venerația, spiritul de echipă și gustul pentru frumos sunt stimulate într-un mod firesc în pregătirea unui bazar”, conchide doamna director, profesor Lidia Petrica. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Primul bazar al grupelor Waldorf.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:00 Ora standard a Europei de Est