Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Șansa integrării europene: promovarea economică…

Asociația Tinerilor Maghiari din Provincie

Șansa integrării europene: promovarea economică…

Programul organizat de Asociația Tinerilor Maghiari din Provincie în perioada 24 – 26 august, numit “Șansa integrării europene: Promovarea economică a mediului rural prin participare civică și voluntariatul tinerilor”, a avut ca scop implicarea tinerilor în promovarea potențialului de dezvoltare economică a mediului rural din județele Bihor și Sălaj.

În prima etapă a proiectului, fiecare organizație din comunele implicate a completat un formular cu datele definitorii pentru propria localitate, (realizându-se astfel baza de date a proiectului): număr de locuitori și structura pe vârste, sexe, educație, profesii..., comune înfrățite din alte țări, monumente istorice și elemente principale din perspectiva turismului, numărul tinerilor între 16 și 30 ani plecați în mediul urban sau străinătate (pentru o anumită perioadă sau definitiv), facilități economice, și orice element ce poate fi considerat punct prioritar în atragerea de noi investitori din alte regiuni ale României sau străinătate, măsuri administrative pentru încurajarea rămânerii tinerilor în comuna sau regiunea natală, proiecte de tineret derulate de organizații civice și specificul acestora. Acțiunea s-a realizat pe bază de voluntariat de către membrii / tinerii din organizațiile implicate.
Elementul definitoriu al proiectului (ca și a doua etapa a proiectului) l-a constituit întâlnirea de trei zile de la Șinteu (din 24-26 august).
 Tematica seminariilor derulate în cadrul Centrului de Tineret de la Șinteu a abordat problematica reușitei integrării europene din perspectiva dezvoltării rurale bazate pe voluntariatul membrilor organizațiilor civice și activitatea tinerilor.
Cei 71 de participanți au avut posibilitatea să dezbată particularitățile economice, sociale, culturale și turistice, privind cinci microregiuni, și conceptualizarea priorităților din perspectiva formulării strategiei de dezvoltare.
Echipa de traineri a făcut o prezentare a metodologiei cu ajutorul căreia participanții vor putea construi în viitor propria strategie de dezvoltare a comunității și localităților. De asemenea, au fost stabilite punctele principale și proiectele care vor constitui baza activităților pentru perioada imediat următoare, atât privind strategia de dezvoltare și posibilitățile de implementare a acesteia, cât și posibilitățile de finanțare. Toate aceste subiecte vor fi cuprinse într-o  broșură care urmează să fie editată în cursul acestei luni.
Activitățile nu s-au concentrat, în mod exclusiv, pe căutarea soluțiilor, ci au asigurat, totodată, cadrul pentru o mai bună cunoaștere, construcție de rețea și dinamica din interiorul grupului.
În cea de-a treia etapa, reprezentanții desemnați pentru implementarea proiectului vor conlucra la redactarea unei broșuri pentru propria microregiune, respectiv CD-ul pentru promovarea tuturor microregiunilor implicate, având atât referirile particulare, cât și ansamblul potențialului de dezvoltare a mediului rural din cele două județe. Materialele conținând concluziile și punctele considerate prioritare vor fi promovate prin intermediul mass-media, pagină de web, respectiv, prin organizarea / prezentarea rezultatelor factorilor de decizie din administrația locală în cadrul unei mese rotunde.  
 Proiectul a fost finanțat de Autoritatea Națională pentru Tineret prin Direcția Județeană pentru Tineret Bihor.
Kiss Sandor Elek

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:31:07 Ora standard a Europei de Est