Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Conferința de lansare a proiectului PractiPASS - „Protecția copilului - de la teorie la practică”

Luni și marți

Conferința de lansare a proiectului PractiPASS - „Protecția copilului - de la teorie la practică”

Facultatea de Științe Socio-Umane a Universității din Oradea a organizat, luni și marți (21-22 februarie 2011), conferința de lansare a proiectului Programul de practică pentru studenți „Protecția copilului - de la teorie la practică” (PractiPASS), proiect cofinanțat din Fondul Social European „Investește în oameni!”, POSDRU 2007-2013.

Activitățile de luni s-au desfășurat în cocheta sală de conferințe a hotelului „Ramada”, fiind moderate de lect. univ. drd. Claudia Oșvat.
La deschiderea oficilă, organizatorii conferinței au fost onorați de prezența unor distinși invitați: prof. univ. dr. Elena Bonchiș – prorector al Universității din Oradea, Laurențiu Pășcuți – președinte al comisiei pentru protecție socială, protecția copilului, sănătate și familie din cadrul Consiliului Județean Bihor, conf. univ. dr. Doru Buzducea – director teritorial al Universității din București, conf. univ. dr. Alina Roman – director teritorial al Universității „Aurel Vlaicu” din Arad, Mirela Abrudan – reprezentant al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor și Adina Pătroc – reprezentant al Administrației Sociale Comunitare Oradea.
Referindu-se la obiectivul principal al proiectului – facilitarea tranziției de la școală la viața activă a studenților prin intermediul creșterii competitivității sistemului educațional și al eficientizării stagiilor de practică, astfel încât acestea să corespundă cerințelor pieței muncii - , doamna prorector, Elena Bonchiș, s-a adresat direct studenților și tutorilor prezenți în sală, beneficiari ai proiectului, să profite de pe urma acestui proiect pentru formarea de competențe, care să ducă la creșterea competitivității sistemului, cu implicații directe benefice asupra Măriei Sale Copilul...
Mulțumind conducerii Universității Oradea, dlui rector Cornel Antal, pentru sprijin, precum și partenerilor de proiect prezenți la conferință, managerul de proiect, prof. univ. dr. Floare Chipe, a ținut să ne asigure de o transparență reală a fiecărei etape în derularea proiectului, de modul în care vor fi cheltuite, cu multă chibzuință și eficiență, sumele alocate. Printr-o prezentare sugestivă în power point, managerul de proiect a insistat pe motivația științifică a implementării proiectului, arătând faptul că „obiectivul principal al proiectului urmărește să satisfacă cerințele exprimate de către angajatori, cu prilejul studiilor realizate de catedra de Sociologie și Asistență Socială; una dintre aceste cerințe este aceea a formării viitorilor specialiști pe domenii mai restrânse de activitate, specifice anumitor problematici, cum ar fi: protecția copilului, protecția copilului cu dizabilități, protecția persoanelor adulte cu dizabilități, asistența persoanelor vârstnice...
Parteneri inter-regionali, grupuri țintă...
Managerul de proiect a trecut apoi în revistă cei 13 parteneri (instituții care activează în domeniul social și unități de învățământ superior din Oradea București și Arad), precum și grupurile țintă ale proiectului: cei 600 de studenți ai specializărilor: asistență socială, sociologie, psihologie și psihopedagogie, la nivel de licență și masterat, din cele trei centre universitare, partenere în proiect, cei 60 de tutori și coordonatorii tutori – specialiști din instituțiile/ organizațiile care găzduiesc practica studenților selectați în cadrul proiectului (câte 20 în fiecare regiune).
Necesitatea implementării proiectului
Vorbind despre necesitatea implementării proiectului, dna prof. univ. dr. Floare Chipe s-a referit atât la opiniile exprimate de reprezentanții firmelor bihorene privind rolul activității de practică a studenților, cât și la opinii ale studenților privind legătura universității cu piața muncii. Concluzionând, managerul a evidențiat atât lipsurile sistemului de formare a specialiștilor, cât și soluții la problema privind lipsa abilităților practice ale studenților.
Activități derulate și viitoare
În cadrul prezentării în power point a   agendei cu activitățile desfășurate de la 1 octombrie 2010 și până în prezent și a celei privind activitățile viitoare, managerul a insistat asupra celor șase activități viitoare:
1.Elaborarea programelor de practică și realizarea instrumentelor de lucru
2.Organizarea și desfășurarea modulelor de formare a coordonatorilor tutori și a tutorilor
3.Constituirea și organizarea pe stagii de practică a grupului țintă
4.Organizarea, implementarea și monitorizarea stagiilor de practică
5.Vizite de studiu la o instituție din UE
6.Implementarea componentei de consiliere a programului de practică.
Marți – workshopurile – la universitate
A doua zi, conferința de lansare a proiectului a continuat la sediul Facultății de Științe Socio-Umane, cu patru  workshopuri tematice: Rolul practicii în formarea profesională (moderator – conf. univ. dr. Simona Stanciu); Dimensiuni ale tutoratului eficient (moderator – conf. univ. dr. Florica Ștefănescu); Probleme psihosociale în centrele de educație incluzivă (moderator – lect. univ. drd. Claudia Oșvat); Capacitatea de absorbție a forței de muncă în ONG-uri (moderator – lector univ. dr. Simona Bodogai). Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferința de lansare a proiectului PractiPASS - „Protecția copilului - de la teorie la practică”. 

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 02:18:51 Ora standard a Europei de Est