Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La schi în Jasna - Slovacia

În inima munților

La schi în Jasna - Slovacia

Ne-am simțit într-adevăr ca și cum munții ne-ar fi primit în inima lor, cu brațele deschise. Ce poate fi mai frumos decât să te afli pe vârful muntelui, deasupra tuturor, în oceanul de zăpadă, în care se reflectă toată lumina strălucitoare a soarelui.

E imposibil de descris sentimentul înălțător pe care îl aveam, de parcă eram doar noi și muntele. Am început să coborâm panta abruptă, simțind adrenalina, fiecare mușchi era încordat la maximum. Din când în când ne mai opream să luăm o ciocolată caldă, și să ne dezghețăm degetele.
Tot coborând și urcând, au trecut, ca prin vis, patru zile, ca secundele. În ultima zi ne-am luat rămas bun de la pârtiile model cu priveliști superbe, realizând cu tristețe că excursia se apropia de sfârșit. În cele șase zile petrecute la schi, nu ne-am gândit o clipă acasă, ne-am rupt de obișnuit, am evadat într-o altă lume, fără griji și nevoi, doar eram la Jasna. Pur și simplu am trăit clipa. Am schiat, am râs și ne-am bucurat cu toții de zăpadă, fără să ne gândim la prea multe.
Ajunși acasă, și căzând din nou în realitatea imediată, cu atâta circ și nebunie, realizăm cât de prețioase au fost acele zile și abia așteptăm să ne întoarcem și anul viitor. Îmi revin în minte frânturi de amintiri, forme, culori, gesturi, chipuri, scrâșnetul schiurilor la oprire, costumele colorate, holurile hotelului, portocalele de la micul dejun..., cum adormeam frântă, dar fericită, după o zi de schi, fără să apuc să mă așez bine în pat. Tânjesc după toate acele lucruri. Mi-e dor de munți, de soare, de schiat, de colegi, de liniștea și binecuvântarea peisajului atât de drag!
Mesagerii prieteniei
Această excursie face parte din proiectul „Mesagerii prieteniei”, conceput ca o modalitate de cooperare în vederea realizării unor activități extracurriculare comune (Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna” și Colegiul Național „Emanuil Gojdu”, profesori coordonatori: Ana Iosa și Liana Papagiannis). Proiectul își propune să întărească relația dintre educația școlară și cea extrașcolară, în scopul modelării personalității elevului și eficientizării procesului instructiv-educativ. Activitățile practice din domeniul sportiv, urmăresc creșterea numărului de elevi care introduc în programul lor zilnic exercițiul fizic. Sportul practicat sistematic reprezintă factorul primordial în menținerea și întărirea sănătății, menținerea la nivel superior a marilor funcții vegetative, în fortificarea musculaturii și a sistemului nervos.
„Mens sana in corpore sano”, ideal de viață al unor înțelepți antici, trebuie să devină percept de viață al omului modern. (Simona Frățilă)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:54:32 Ora standard a Europei de Est