Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Revista de psihologie aplicată pentru copii și părinți – „Ioio”

Marți, a fost lansată la sala de ședințe a I.S.J. Bihor

Revista de psihologie aplicată pentru copii și părinți – „Ioio”

Salutăm apariția pe piață a revistei „Ioio”, revistă de psihologie aplicată pentru copii și părinți.

Publicația este scoasă de o echipă de psihologi din cadrul catedrei de Psihologie a Universității din Oradea (psiholog Ioana Tocai – redactor-șef, psiholog Sebastian Șipoș-Gug și dr. psiholog Carmen Bora, coordonați de dr. psiholog Simona Trip; designer – Gomboș Francisc Zoltan; grafică și imagine – Nicola Tania și Tabita Vede; consultanți: Elena Bonchiș, Daniel David și Aurora Szentagotai Tătar (dr. psihologi), revistă elaborată de Centrul de studii și cercetare în consiliere și educație rațional-emotivă și comportamentală.
Lansarea revistei a avut loc marți (15 februarie 2011), la sala mare de ședințe a Inspectoratului Școlar Județean Bihor, în prezența unui public numeros, alcătuit din cadre didactice din Oradea, dar și din județ.
Ioio” își propune să acceseze universul psihologic al copiilor
În deschiderea manifestării, dna prof. dr. Virginia Tiurbe, directorul Casei Corpului Didactic Bihor, a salutat apariția revistei, pe care o consideră potrivită, bine gândită și bine realizată, ancorată în realitățile copilului, și abordând un domeniu al sensibilității – dezvoltarea emoțională. Despre revistă au vorbit apoi cei care au scris-o: Ioana Tocai și Sebastian Șipoș-Gug, precum și coordonatorul echipei, dna dr. psiholog Simona Trip.
„Ioio” își propune să acceseze universul psihologic al copiilor, prin joc și culoare, folosind ca pretexte preocupări și interese caracteristice vârstei: povești (terapeutice) și jocuri diverse....
Aventurile dragonului Bodo
Numărul de debut cuprinde: povești terapeutice (Legenda unui zâmbet și Jucăriile anului trecut); dezvoltare emoțională (labirintul emoțiilor – Găsește-ți zâmbetul); pagină informativă (primul Crăciun), să ne distrăm (Om de zăpadă fără pereche); ne jucăm și învățăm să ne comportăm (Crăiasa zăpezii – joc de masă); în familie (Prăjiturile zâmbărețe); învățăm acceptarea necondiționată (Aventurile dragonului Bodo: Bodo învață să accepte); să ne imaginăm (Tu ești eroul tău! – joc de imaginație); pentru părinți (Acceptați copilul necondiționat); să colorăm (Personajele conform opiniilor personale); instrucțiuni (pentru jocul de masă).
În numărul 2, va fi abordată dezvoltarea emoțiilor pozitive, povestea „Þara fără soare”...
Program de consiliere, sub forma unui opțional
Colectivul de psihologi își propune să deruleze și un program de consiliere, sub forma unui opțional, cu participarea copiilor, dar și a părinților, sub formă de module (de 2-4 ori pe lună).
Așadar, un program îndrăzneț și o revistă remarcabilă pe care le salutăm, dorindu-le succes și împliniri! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Revista de psihologie aplicată pentru copii și părinți – „Ioio”.

Trimite email
miercuri, 4 decembrie 2024, 10:12:42 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

În așteptarea lui Moș Nicolae

La Școala Gimnazială „Dacia”, umplem ghetuțele cu... povești!
Marți, 3 decembrie 2024, elevii claselor I A și I H, împreună cu învățătoarele lor, Maria Brisc și Diana Mojolic, au „lustruit” de zor ghetuțele, în așteptarea lui Moș Nicolae...