Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Depunerea proiectelor pentru finanþãri nerambursabile

Pânã în 15 martie

Depunerea proiectelor pentru finanþãri nerambursabile

Începând de marþi, 15 februarie 2011, Primãria municipiului Oradea organizeazã sesiunea de selecþie de proiecte de finanþare nerambursabilã din fondurile bugetului local al municipiului Oradea.

Aceastã sesiune de selecþie se organizeazã în baza Legii nr. 350 din 2 decembrie 2005 privind regimul finanþãrilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitãþi nonprofit de interes general.
 Pe plan local, acordarea de finanþãri nerambursabile din bugetul local al municipiului Oradea este reglementatã de Regulamentul privind regimul finanþãrilor nerambursabile din fondurile bugetului local al municipiului Oradea alocate pentru activitãþi nonprofit de interes local”, care poate fi consultat pe site-ul Primãriei Oradea, la secþiunea „Informaþii de interes public - Alte informaþii de interes public - Finanþãri nerambursabile”'.
 Conform regulamentului, din bugetul local al municipiului Oradea vor fi finanþate programe ºi proiecte de interes public, dupã cum urmeazã:
*Programe/proiecte pentru tineret  - suma alocatã: 200.000 lei
 *Programe/proiecte pentru protecþia mediului – suma alocatã: 180.000 lei
*Programe/proiecte pentru culturã – suma alocatã: 280.000 lei
*Programe/proiecte pentru cultele religioase – suma alocatã: 60.000 lei
*Programe/proiecte pentru sport – suma alocatã: 130.000 lei
*Programe/proiecte pentru învãþãmânt – suma alocatã: 85.000 lei
*Programe/proiecte pentru euroregiune – suma alocatã: 40.000 lei.
Atribuirea de contracte de finanþare nerambursabilã se va face în limita fondurilor publice alocate prin bugetul local al municipiului Oradea pe anul 2011, conform Hotãrârii Consiliului local 91/10.02.2011, care poate fi consultatã pe site-ul www.oradea.ro.
Orice persoanã fizicã sau persoanã juridicã farã scop patrimonial care desfãºoarã activitãþi nonprofit menite sã sprijine realizarea unor obiective de interes public local are dreptul de a participa la procedura pentru atribuirea contractului de finanþare nerambursabilã.
Documentaþia de solicitare a finanþãrii va fi întocmitã în limba românã, conform  „Regulamentului privind regimul finanþãrilor nerambursabile din fondurile bugetului local al municipiului Oradea alocate pentru activitãþi nonprofit de interes local” ºi se va depune într-un singur exemplar (original), precum ºi în format electronic (pe suport magnetic) la camera 23 – Centrul de relaþii cu publicul (parter Primãria Oradea).
Termenul limitã de depunere a proiectelor pentru care se solicitã finanþare nerambursabilã din bugetul local al municipiului Oradea este 15 martie 2011.
Municipalitatea atrage atenþia cã solicitantul de finanþare nerambursabilã trebuie sã facã dovada capacitãþii de cofinanþare a proiectului, în procent de minim 10% din valoarea totalã a proiectului.
 Proiectele depuse vor fi evaluate în sistem competitiv de cãtre Comisia de evaluare ºi selecþionare a proiectelor numitã prin Hotãrâre a Consiliului local Oradea.
Vor fi analizate numai propunerile de proiecte depuse în termenul stabilit prin anunþul de participare ºi întocmite în conformitate cu documentaþia pentru elaborarea ºi prezentarea proiectului prevãzutã în regulamentul anterior menþionat.
Informaþii suplimentare legate de procedura de selecþie de proiecte pot fi obþinute la sediul Primãriei (situat în Piaþa Unirii, nr.1, etaj I, camera 115 sau la telefon 0259/408886, persoana de contact - consilier Gherdan Daciana). (Biroul de presã)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:58:14 Ora standard a Europei de Est