Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

„Mens sana in corpore sano”

La școala din Sâmbăta

„Mens sana in corpore sano”

Vineri, 21 ianuarie 2011, cu ocazia activității „Mens sana in corpore sano”, profesorii de la Școala cu clasele I-VIII din Sâmbăta au organizat o activitate distractivă, îndrăgită de elevi, pentru ca elevii să conștientizeze importanța mișcării și a sănătății, precum și beneficiile exercițiilor fizice asupra organismului uman.

În deschiderea manifestării, dna prof. Viorica Ierina a prezentat referatul cu  tema „Mens sana in corpore sano...”, subliniind importanța sănătății și menținerea unei „stări de bine” a organismului. Au fost evidențiate cu acest prilej părțile pozitive și negative ale practicării sau nepracticării unor exerciții fizice...
Profesorul de educație fizică și sport, dl  Florin Tirpe, le-a pregătit, spre delectare, câteva jocuri dinamice și de întrecere sportivă.
Întrecerile au fost jurizate de un „complet” format din prof. Viorica Ierina, Alina Roșu, Nicoleta Hasan și Elena Sărac.
Prima probă a constat într-un parcurs aplicativ. Fiecare clasă și-a desemnat câte un reprezentant: Temle Flavius (clasa a V-a), Morar Raul (a VI-a), Boța Flavius (a VII-a), Vlad Alexandra (a VIII-a), iar ordinea intrării în concurs a fost trasă la sorți. Concurenții trebuiau să treacă pe sub obstacole, să se urce pe lada de gimnastică, să se rostogolească jos, să se cațere pe un spalier, să se deplaseze în lateral, să coboare, să sară peste o capră de gimnastică, și încă peste cinci obstacole. Parcursul s-a efectuat contra cronometru; Locul I a fost ocupat de Morar Raul, urmat de Vlad Alexandra (pe locul II), Boța Flavius (locul III), Temle Flavius (locul IV).
Cea de-a doua probă s-a numit „Roaba în grup”. La această probă, toți elevii prezenți în sală trebuiau să se grupeze în perechi, iar la semnalul de start trebuiau să execute „roaba” pe toată suprafața sălii, până mai rămânea ultima pereche. Proba a fost câștigată de perechea Borza Răzvan - Cocerjuc Dumitru (din clasa a VIII-a).
Următoarea probă s-a intitulat „Inelele”. Elevii trebuiau să stea atârnați la inelele de gimnastică, timp cât mai îndelungat. Pe primul loc s-a clasat Temle Flavius, pe II - Boța Beniamin, pe III - Vlad Larisa, iar pe locul IV - Cocerjuc Dumitru.
Cea de-a patra probă a constat în culegerea mingilor. La această etapă, fiecare clasă a fost reprezentată de doi elevi. Concurenții erau așezați în cerc, cu spatele la o distanță de 2 metri de câteva mingi. Mingile erau mai puține cu una față de numărul de participanți. La semnal, trebuiau să se întoarcă și să culeagă o minge; cine rămânea fără minge părăsea jocul. Câștigătorul la această probă a fost Popa Raul (din a VII-a).
La sfârșitul activității, toți participanții au fost felicitați, iar câștigătorii au primit diplome. (Florin Tirpe)

Trimite email
miercuri, 15 ianuarie 2025, 06:23:19 Ora standard a Europei de Est