Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La Școala cu clasele I-VIII nr. 11 Oradea

La început de nou an școlar

La Școala cu clasele I-VIII nr. 11 Oradea

Bucuria cea mare a dascălilor și elevilor de la Școala cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea, la început de an școlar, este dată de faptul că după circa douăzeci de ani, s-a ajuns ca toți elevii și dascălii școlii să lucreze într-un singur schimb, după cum aveam să aflăm de la dl profesor Nicolae Marc, directorul unității de învățământ.

Cinci clase de “boboci”
Cei mai frumoși, mai nerăbdători și mai emoționați dintre școlari erau “bobocii” celor cinci clase întâi (IA – înv. Florica Vancea, I B – înv. Vekony Katalin, I C – înv. Tereza Ilisei, I D - înv. Marcela Gherghel, I E – Olimpia Tăutu), care abia așteptau să ajungă în sala de clasă unde, pe bănci, îi așteptau primele manuale, alături de florile ori dulciurile dăruite de doamnele învățătoare, precum și surprizele pregătite de municipalitate (cele dintâi rechizite gratuite). Pentru cei mai mici elevi, slujba oficiată de sfinții părinți ortodox și greco-catolic (Viorel Samașca și Cristian Tiba), cuvântul domnului director (Nicolae Marc), precum și  atenționarea agentului de poliție (Ionuț Sala) nu au avut aceleași înțelesuri ca pentru “vetrerani”. Momentul care i-a mișcat cel mai mult a fost nominalizarea din rândul lor a primei școlărițe (care va fi un fel de “port drapel” al celor circa o mie de elevi ai școlii) – Ioana Ardelean, prima care deschide catalogul clasei I A, dar și prima care a pășit pragul școlii și al clasei încă din 14 iunie, nerăbdătoare să-și cunoască școala, clasa și pe dna învățătoare.
Dotare bună, medalie de bronz pe țară, a doua sală multimedia…
Directorul școlii a prezentat în sinteză rezultatele cu care se mândresc dascălii și elevii școlii: o promovabilitate de 98,9 la sută la nivel de școală, și 95,6 la testele naționale, participări la olimpiada națională (la limba română și limba naționalităților, prin Adriana Popovici și Papp Andras, elevii profesorilor Alina Șaitoș și Ioan Pop), o medalie de bronz, obținută de echipajul școlii (îndrumat de prof. Zsejki Lucreția și Venczel Ilona) la etapa finală a proiectului “Viață pentru mediu, viață pentru om”, cel mai mare punctaj pe țară realizat de elevii școlii la concursul interdisciplinar Winners (drept pentru care școala urmează să primească un laptop din partea organizatorilor), dar și rezultatele frumoase ale sportivilor (Mădălina Anca, participare în finală la tetratlon, echipa de baschet băieți, campioană municipală și județeană și calificare la zonală, echipa de handbal fete, locul III pe județ, echipa de baschet fete, calificată la județ). Iată cum munca dascălilor și elevilor aduce satisfacții, ridicând prestigiul școlii, astfel că investițiile făcute an de an în dezvoltarea bazei materiale nu rămân fără ecou. Peste o sută de milioane a costat cea de-a doua sală multimedia, dotată cu tablă interdisciplinară, noutatea de milioane a noului an școlar, care va pune pe jar atât elevii, cât și dascălii…
Săli primitoare, bănci îmbelșugate, și o primire regească
I-am însoțit pe cei mai mici învățăcei ai școlii în sălile lor de clasă. Elevii clasei I A au fost conduși de colegii lor din a V-a A, proaspeții absolvenți ai învățătoarei Florica Vancea. Peste tot, la parter, la etajul I și etajul doi, micii școlari au fost primiți regește, cu mesele încărcate (de manuale, flori, dulciuri, și surprizele primăriei), cu sălile pline cu materiale didactice, care încântau ochii părinților și stârneau curiozitatea noilor locatari. Acomodarea a fost rapidă în toate clasele, iar dialogul a evidențiat nivel de cunoștințe, priceperile și deprinderile formate, pe care se va înălța edificiul cunoașterii. Copiii cu personalitate și temperamentele colerice și sangvinice s-au remarcat de la primele întrebări, iar copii plângăcioși nu mai sunt. Munca educatoarelor și părinților, influența televiziunii și a celorlalți factori își spun cuvântul. Copilul e ca o oglindă, care reflectă toată investiția făcută în familie și grădiniță. Primul lor “extemporal” (dat în timp ce învățătoarea discuta cu părinții despre rechizite) e un prim test în care copilul își pune pe tavă personalitatea și toate acumulările cantitative și calitative, exprimate prin desen, iar copiii de azi știu multe, mult mai multe decât ne putem noi imagina, și acesta e un lucru bun!
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La Școala cu clasele I-VIII nr. 11 Oradea (unde veți găsi 130 de poze, restul sunt pe ... Oradea-2)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:33:48 Ora standard a Europei de Est