Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferința națională “Anul european al voluntariatului 2011 în România”

Vineri, la București

Conferința națională “Anul european al voluntariatului 2011 în România”

Vineri, 4 februarie 2011, a avut loc, la București, primul eveniment din calendarul oficial de activități dedicate Anului european al voluntariatului în România – Conferința națională Anul european al voluntariatului 2011 în România.

Conferința a reunit 195 de participanți - voluntari, reprezentanți ai organizațiilor neguvernamentale care implică voluntari, instituții publice care lucrează cu voluntari sau care au competențe în sprijinirea activităților de voluntariat, instituții publice și private care finanțează activități de voluntariat, reprezentanți ai companiilor care sprijină implicarea angajaților în programe de voluntariat din 20 de județe (Alba, Arad, Argeș, Bacău, Brașov, Buzău, Caraș-Severin, Cluj, Constanța, Covasna, Dolj, Dâmbovița, Iași, Olt, Prahova, Vaslui, Vâlcea, Vrancea, Timiș, Maramureș) și din București și reprezentanți ai presei.
S-au adresat participanților, în deschiderea conferinței, Vladimir Simon, director de programe,
Centrul de cercetare și consultanță în domeniul culturii din subordinea Ministerului Culturii și
Patrimoniului Național – organismului național de implementare a AEV, Iulia Deutsch, șef adjunct al reprezentanței Comisiei Europene în România, Irina Cajal Marin, subsecretar de stat în Ministerul Culturii și Patrimoniului Național, Monica Calotă, director, Agenția națională pentru programe comunitare în domeniul educației și formării profesionale (ANPCDEFP), Széll Lõrincz, vicepreședinte, Autoritatea Națională de Sport și Tineret - Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului și Cristina Rigman, președinte VOLUM - Federația organizațiilor care sprijină dezvoltarea voluntariatului în România.
“Să avem o strategie națională privind voluntariatul”
„Acest an nu va rezolva toate problemele voluntariatului, dar ne propunem ca la sfârșitul acestui an să avem o strategie națională privind voluntariatul”, a declarat Vladimir Simon, coordonatorul Centrului de cercetare și consultanță în domeniul culturii din subordinea Ministerului Culturii și Patrimoniului Național - organismului național de implementare a AEV 2011.
„Anul european al voluntariatului este un succes enorm al societății civile din Europa. El este numai începutul unei serii de ani europeni în care voluntariatul va ocupa un rol important,
asigurând continuitatea acțiunilor începute în acest an. România are nevoie de o serie de schimbări și investiții care să ajute voluntariatul să se dezvolte și să își dovedească valoarea pe care o are atât pentru societate în ansamblu, cât și pentru persoanele care se implică.
Lipsa unor strategii și/sau politici publice naționale de sprijinire a voluntariatului
În timp ce unele țări europene culeg date care permit evaluarea valorii contribuției voluntariatului în termeni financiari prin raportare la produsul intern brut, România nu are date certe cu privire la numărul de voluntari activi și profilul lor demografic. Ultimul studiu al Comisiei Europene cu privire la voluntariat evidențiază România pentru lipsa unor strategii și/sau politici publice naționale de sprijinire a voluntariatului, dar scoate în evidență și tendința constantă de creștere, chiar dacă modestă, a nivelului de implicare în activități de voluntariat”, a declarat Cristina Rigman, președinte VOLUM - Federația organizațiilor care sprijină dezvoltarea voluntariatului în România.
Participanții la conferință au dezbătut teme de interes pentru mișcarea de voluntariat din România în cadrul a patru grupuri de lucru tematice: recunoașterea competențelor dobândite prin voluntariat, definiție și cadru legal pentru voluntariat, codul etic al organizatorilor activităților de voluntariat, voluntariatul sprijinit de angajator și responsabilitatea socială corporatistă. Discuțiile pe aceste teme vor fi continuate, pe tot parcursul anului, urmărindu-se ca, până la sfârșitul acestui an, rezultatele acestora să fie integrate într-o strategie națională de dezvoltare a voluntariatului.
Târgul de oferte și parteneriat
În cadrul conferinței a avut loc Târgul de oferte și parteneriat - un spațiu deschis interacțiunii și dialogului dintre participanți și o oportunitate de a se informa cu privire la oportunitățile
disponibile pe durata anului 2011. Elementele centrale ale târgului au fost construite în jurul mai multor acțiuni și evenimente care vor marca Anul european al voluntariatului în România: Săptămâna națională a voluntariatului (9-15 mai), Caravana europeană în România (9-15 mai), Catalogul societății civile și oferta de cursuri a Fundației pentru dezvoltarea societății civile (permanent), cursurile de formare oferite de ANPCDEFP (permanent /la cerere).
Sesiunea finală a conferinței a oferit participanților ocazia să afle mai multe informații cu privire la programe de finanțare active în România, precum programele Autorității Naționale pentru Sport și Tineret, programul Europa pentru cetățeni, programul Cultura, programele gestionate de ANPCDEFP – „Învățare pe tot parcursul vieții” și „Tineret în Acțiune”.
Pașii următori din calendarul de acțiuni oficiale ale AEV 2011 în România includ demararea campaniei de promovare a voluntariatului sub egida AEV 2011, pregătirea platformei naționale online de management al cererii și ofertei de voluntariat și pregătirea evenimentelor din luna mai.
Grupurile de lucru reunite la conferință își vor continua activitatea pe cele patru teme majore de interes și se vor reuni din nou la finalul lunii martie. (Miruna Covaci)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:48:39 Ora standard a Europei de Est