Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

95 de premii și 32 de mențiuni...

La Grădinița nr. 46, s-au înmânat diplomele și premiile...

95 de premii și 32 de mențiuni...

Participând la nenumărate concursuri, preșcolarii încep să simtă gustul „dulce” al succesului, la înmânarea diplomelor, premiilor, mențiunilor, medaliilor și cupelor...

Joi (10 februarie 2011), directorul Grădiniței nr. 46 din Oradea, doamna profesor Rodica Ștef ne-a invitat să-i cunoaștem pe câștigătorii celor șase grupe la care au fost înmânate diplomele de participare, premiile, mențiunile, medaliile și cupa.
Doamna director i-a felicitat pe toți participanții, arătându-se bucuroasă de premiile, mențiunile, medalile și cupele câștigate de reprezentanții grădiniței.
La grupa mijlocie A (ed. Florica Popa și Livia Topai), s-au obținut 12 premii I, cu câte 100 de puncte fiecare, la concursul „Smarty”: Lazăr Dragoș, Dragoș Ștefan, Costa Andreea, Butiri Andrei, Gherghel Alexandra, Secară Luca, Marian Denis, Dumitrescu Dan, Belteki Patrick, Hathazi Alexandru, Mateiu Ioan și Prodan Alexandru, iar trei copii, premiul II, cu 95 de puncte: Zembrea Denisa, Cărbunar Ecaterina și Carțiș Paula. 12 copii au participat la concursul „Bimbo-Bravo”, dintre care Gherghel Bogdan a obținut mențiune; tot Bogdan Gherghel a mai obținut premiul I la concursul „Colorăm și învățăm”, la care au participat 20 de copii din grupă.
La grupa mijlocie B (ed. Camelia Vesea și Otilia Dumitrescu), la concursul Piticot” au participat 11 copii, doi au obținut premii: Rad Alesia - premiul II (o păpușă), iar Mudure Viviana, premiul III (Ponei”- jucărie), șapte mențiuni: Teglaș Sergiu (carioca), Dume Alexandra, Mihu Miriam, Mihu Raisa, Mihuț Ianis, Ghender Luca și Dinu Greta (toți șase - mențiuni speciale), iar Flonta Georgiana și Burlea Cristian (câte o diplomă de participare); la concursul „Smarty” s-au obținut nouă premii și trei diplome de participare: Dume Alexandra, Sara Komorniyk, Dinu Greta, Flonta Georgiana, Ghender Luca, Teglaș Sergiu și Mihuț Ianis (toți șapte - premiul I); Vere Rareș - premiul II, Burlea Cristian - premiul III, iar Mihu Raisa, Mihu Miriam și Nuszer Jasmina (diplome de participare).
La grupa mare A (ed. Simona Porumb și Florica Ghelan), la concursul internațional „Winners”, s-au obținut cinci premii III, cu câte 95 de puncte fiecare: Scutelnicu Iasmina, Săutiuț Răzvan, Petrila Iasmina, Petrila Andreea și Bocioc Caius, precum și 10 mențiuni (cu 93, 92 și 91 de puncte): Onaca Iulia, Moiș Dominic, Bențe Dastian, Beiușanu Iulia; Șimon Tony, Lung Maia, Bay Alex, Andor Andreea; Dimeny Darius și Costin Luca; Petrila Iasmina a obținut premiul III la concursul național „Binbo-Bravo”, iar la „Kalokagathia”, Săutiuț Răzvan - premiul I cu cupă (pe grădiniță).
La grupa mare pregătitoare A (ed. Ana Pantea și Teodora Cicort), la concursul „Piticot”, un premiul III - Buștea Andrei și o mențiune - Crișan Flavia; la concursul „Colorăm și învățăm”, un premiu I – Buștea Andrei; la concursul „Smarty”, 15 copii au obținut premiul I: Negruț Briana, Serte Amalia, Buștea Andrei, Bara Ștefan, Tripa Aris, Avram Alex, Crișan Flavia, Ile Veronica, Creț Alexia, Ias Emilia, Bob Radu, Pop Nicolae, Popa Alexandra, Barbuș Marisa și Petrila Maria, iar la concursul „Kalokagathia”, premiul I cu cupă (pe grădiniță) – Bob Radu.
La Grupa mare pregătitoare B (ed. Adina Buzgariu și Klein Andreia), la concursul internațional pentru preșcolari și educatoare „Smarty”, 15 copii s-au clasat pe locul I (cu 100 de puncte fiecare): Nuszer Robert, Sescu Issabela, Vid Antoniu, Szabo Patricia, Vlad Claudia, Meșter Sara, Abrudan Roxana, Sorodoc Daliana, Mateș Andrada, Nistor Răzvan, Negru Epureanu Vanesa, Drăguș Cristian, Kiss Tamas Ștefan, Filip Anisia și Matei Andrei; la concursul „Desenează pentru Moș Nicolae”, organizat de editura „Casa”, Pruncuț Rebecca s-a clasat pe locul II, iar la concursul „Kalokagathia”, etapa județeană, desfășurată la Liceul „Don Orione”, Vlad Claudia și Ile David s-au situat pe primul loc.
La grupa mare, secția germană (ed. Codruța Ivan și Nicoleta Torj), 14 copii au obținut premiul I (cu 100 de puncte fiecare) la concursul „Smarty”: Hoduț Denis, Bundea Maya, Lazăr Richard, Egri Rareș, Neu Gerhard, Mihaly Richard, Dumitru Patrick, Drăgan Daria, Florea Bianca, Buda Ioana, Brazdă Patrick, Bragye Raul, Bița Lucian și Stanca Noris; șapte copii – premiul II (cu 99, 98, 97 și 94 de puncte): Balaj Nan Raul; Keller Lukas, Ursulescu Ana-Maria; Burdaș Ioana, Gosner Casian, Letai Alexandru, respectiv Suciu Alesia, iar la concursul „Kalokagathia”, Mihaly Richard – premiul I.
Totalizând, obținem: 92 de premii și 19 mențiuni.
Dacă la acestea, mai adăugăm cele trei premii (câte un premiu I, II și III) și 13 mențiuni obținute de copiii de la Grădinița nr. 18 – structura Grădiniței nr. 46 (la concursurile „Colorăm și învățăm”, „Piticot” și „Bimbo-Bravo”), vom avea bilanțul general pe grădiniță (la această oră): 95 de premii, 32 de mențiuni, trei medalii și două cupe. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: 95 de premii și 32 de mențiuni...

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:03:42 Ora standard a Europei de Est