Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dezbaterea publică pe tema proiectului bugetului local pe anul 2011

Miercuri, la Primăria Oradea

Dezbaterea publică pe tema proiectului bugetului local pe anul 2011

Conducerea Primăriei Oradea a invitat, miercuri (9 februarie 2011), cetățenii, în sala mică a primăriei, la o dezbatere publică pe tema proiectului bugetului local pe anul 2011.

La întâlnirea cu cetățenii, au fost prezenți: viceprimar Biro Rozalia, ec. Tănase Miculescu - director executiv adjunct în cadrul Direcției de taxe și impozite, directorul economic al Primăriei Oradea - ec. Eduard Florea, directorul ASCO - Zita Koncsek și consilierul local Huszar Istvan –președintele comisiei buget-finanțe. Reprezentanții primăriei au prezentat în power point principalele capitole (repere) ale proiectului de buget după care au dorit să afle observațiile, propunerile și sugestiile celor prezenți.
De 10 ani... cu 0,7 atmosfere ...
Un cetățean (pe nume Ludovic), de pe str. Piatra Craiului, a reclamat faptul că de 10 ani problemele persistă în zonă. Chiar și cetățenii care locuiesc în apropierea bazinului de apă, cum este și cazul dumnealui, nu au suficientă presiune la instalația de apă. De 10 ani se chinuie cu cele 0,7 atmosfere ... Nu au trotuare și de aceea se circulă pe mijlocul drumului. Strada figurează pe lista celor care urmează să fie modernizate, dar nu se poate face nimic până nu va fi reabilitată conducta de azbociment „Există proiect, dar nu se aplică. Conducta se sparge des și de fiecare dată rămânem câte 2-3 zile fără apă”. Dna viceprimar a promis ca la sfârșitul întâlnirii să studieze mai atent problema și să vadă ce se poate face. După cum o cunoaștem pe dna Biro Rozalia, cu siguranță, va rezolva ceea ce alții nu au putut să facă timp de mai multe mandate.
O pădure de agrement care să înconjoare toată Oradea!
Doamna Ana Moroși propune un parc de agrement pentru orașul Oradea, un „brâu verde”, o pădure de agrement care să înconjoare toată Oradea. Reprezentanți ai presei prezenți la dezbateri nu au considerat potrivită alocarea unor sume importante pentru supravegherea video a unor depozite..., pentru noi achiziții de mașini și pentru amenajarea unei fântâni arteziene.
Generalizarea indemnizațiilor
Problema cea mai spinoasă a dezbaterii (cu cel mai mare impact și cu cei mai mulți susținători prezenți în sală) a fost cea legată de asistenții personali ai persoanelor cu handicap, faptul că se dorește renunțarea la angajarea lor cu carte de muncă și generalizarea indemnizațiilor (care în prezent sunt în număr de 486), pe motiv că și asistenții iau în mână tot 510 lei, exact cât este și valoarea indemnizației, iar în felul acesta, primăria ar economisi 340 de lei (taxe pe care le plătește în plus) la fiecare din cei 1.003 asistenți personali. Părinții aflați în această situație (de a-și îngriji propriii copii cu handicap) nu pot fi de acord cu asemenea măsuri discriminatorii, ei neavând un alt loc de muncă (unde să le meargă vechimea, asigurarea de sănătate...), mulți dintre ei fiind tineri și neavând o altă perspectivă. Doamna viceprimar i-a liniștit spunându-le că fiecare caz va fi analizat în parte și că se va ține cont de părinți...
Reprezentantul ONG-urilor (domnița blondă) a „bătut monedă” pe asistența socială, interesându-se de cantina socială și dorind să facă numeroase recomandări: ca serviciile sociale să fie clar delimitate în cadrul bugetului, prestațiile să fie cunoscute și nu ascunse în spatele unor sume, costul ASCO să fie separat...
Doamna Lucia Ciobanu (președintele  Asociației Down) a vorbit despre serviciile pe care le furnizează asociația, arătându-se nemulțumită de subvenția pe care o primește în schimb și care nu acoperă nici un sfert din valoarea prestațiilor. I s-a răspuns că problema ar putea fi remediată apelându-se la fondul de solidaritate, în cazul în care se vor găsi tot mai mulți sponsori (firme și persoane fizice care să direcționeze cei 2% din impozit, respectiv profit pentru alimentarea acestui fond de solidaritate). (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Dezbaterea publică pe tema proiectului bugetului local pe anul 2011.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:17:44 Ora standard a Europei de Est