Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Bursă Comenius în Malta (diseminare)

Folclorul și tradițiile de familie malteze

Bursă Comenius în Malta (diseminare)

La sfârșitul lunii iunie 2010, am participat la un curs de formare pentru profesori, în Malta. Această experiență poate fi o șanșa pentru toți profesorii doritori să studieze diferite cursuri într-o altă țară europeană.

O astfel de bursă se poate obține prin aplicarea la programele de mobilități individuale Comenius, organizate de A.N.P.C.D.E.F.P.
Cursul la care am participat s-a intitulat „Family Folklore and tradition” (Folclorul și tradițiile de familie malteze) și a însumat 40 de ore, constând în vizite, cursuri și discuții, respectiv activități de evaluare.
În prima zi am avut o întâlnire cu unul din membrii organizației Europe Sans Frontiers care ne-a prezentat activitățile lor, conținutul cursului, programul și informațiile necesare șederii noastre.
A doua zi, am vizitat capitala Maltei, Valletta, am realizat un scurt studiu al folclorului maltez insistând asupra tradițiilor de căsătorie. Am vizitat Casa Rocca Piccola, o casă a unui nobil din secolul al XVII-lea, precum și o biserică tradițională malteză.
În ziua următoare, am ajuns pe insula Gozo, prilej cu care ne-au fost prezentate miturile și legendele malteze, dar și practicile medicale. Am vizitat muzeul de folclor de la Gharb și celebra peșteră a lui Calypso.
În catacombele Sfântului Paul
 O zi mai târziu ne-au fost prezentate orașul Rabat, fosta capitală Mdina și tradițiile legate de naștere și înmormântare în interiorul catacombelor Sfântului Paul. Seara, am participat la o Festa (sărbătoare tradițională) în Siggiewi, în cinstea Sfântului Nicolae.
În cea de-a cincea zi, am ieșit în localități păstrătoare de meșteșuguri tradiționale, la Mosta și în alte localități în care se confecționau produse tradiționale (din ceramică, bijuterii și sticlă). Aflându-ne în zonă, am văzut grădinile Sfântului Anton, unde își avea reședința de vară și pe unde se plimba președintele republicii. Seara, am fost invitați la o sărbătoare tradițională, intitulată Mnarja, luând astfel contact cu muzica malteză și costumele lor tradiționale, dar și cu mâncarea lor specifică. După acest „preludiu”, aveam să ajungem în Qormi, orașul brutarilor și la muzeul pietrei. Seara, ni s-au înmânat certificatele în cadrul unei festivități de final, cu un protocol specific. În ziua a șaptea, ne-am îmbarcat spre patrie.
Ca profesor de religie, acest curs de formare a însemnat o experiență extraordinară, dându-mi posibilitatea să cunosc religia, istoria, cultura și tradițiile Maltei, realizând astfel că fiecare țară europeană are frumusețile și „secretele” ei pe care merită să le cunoaștem, mai cu seamă atunci când ni se oferă asemenea oportunități. De aceea, eu îi îndemn pe toți colegii profesori să profite de toate șansele care li se oferă, să aplice, să-și depună dosarul pentru a obține o asemenea bursă. Informațiile necesare le găsiți pe site-ul Agenției Naționale www.anpcdefp.ro. (Bicăzan Floarea)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:58:01 Ora standard a Europei de Est