Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Primele lecții de patinaj în Orășelul copiilor

În prag de vacanță

Primele lecții de patinaj în Orășelul copiilor

Ultima zi de școală din semestrul I a fost așteptată cu mare nerăbdare de elevii clasei a III-a A de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea.Motivul? Aveau să ia primele lecții de patinaj la patinoarul din Orășelul copiilor.

După ultima oră de curs, elevii de la programul „After School” s-au deplasat cu mare bucurie în Orășelul copiilor pentru a învăța să patineze; iar instructorul lor de patinaj a fost chiar învățătoarea clasei, prof. Angela Clonda.
Unii și-au adus patine de-acasă, alții le-au închiriat de la orășel; din varii motive, unii au preferat să privească de pe margine și să-și încurajeze colegii.
La orele prânzului, patinoarul nu a fost deloc aglomerat, iar soarele i-a însoțit pe patinatori tot timpul, ca un prieten drag, îmbujorându-le obrajii. Profesionistele clasei, Anda Lupău și Andra Tăut, și-au permis să facă piruete, spre admirația colegilor mai puțin curajoși.
Lecția de patinaj a decurs normal. Învățătoarea i-a luat pe câte doi de mână, învățându-i pașii... ca într-un vals lent; apoi s-au format grupe de câte trei copii, iar în cele din urmă, tot câte doi au pornit într-un tur al patinoarului. La început, matematicienii clasei, Raul Floruța, Darius Berinde și George Silaghi, au fost de părere că e mai ușor să rezolve probleme din culegerea „Micul matematician” decât să stea pe patine. După ce au prins curaj și au învățat pașii și menținerea echilibrului și-au schimbat părerea...
Alexandra Chiforiec, Adriana Costea, Bianca Negruț și colega lor mai mică, Celia Clonda, simțindu-se stăpâni pe situație, au început să se ia la întrecere cu alți copii de pe patinoar.
Promisiuni și propuneri
Nici Iulia Judea nu s-a lăsat la fratele ei (din clasa I). Sabina Sabău s-a despărțit de patinoar cu promisiunea că data viitoare va încerca și ea o pereche de patine.
După cele trei ore de patinaj, spectacolul era altul: învățăceii nu mai numărau pașii, ci turele de teren pe care le făceau cu multă siguranță și mândrie.
În pauzele de odihnă, copiii s-au încălzit cu un ceai fierbinte sau o ciocolată caldă.
Când părinții au venit la ... recepție, au rămas plăcut surprinși de performanța odraslelor. Ei au propus ca și în  semestrul al doilea, copiii să patineze în Orășelul copiilor împreună cu doamna învățătoare. Pentru o asemenea șansă, de a patina gratuit în Orășelul copiilor, se cuvine să mulțumim Administrației Imobiliare Oradea care administrează orășelul și care a avut inițiativa de a înființa acest patinoar. (A. C.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Primele lecții de patinaj în Orășelul copiilor.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:47:39 Ora standard a Europei de Est