Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Au fost lansate 17 cărți, aparținând cadrelor didactice de la catedra „Controlul și expertiza produselor alimentare – tehnologia prelucrării produselor agricole”

Marți, la cea de-a II-a ediție a „Zilelor cărții la Facultatea de Protecția Mediului” din Oradea

Au fost lansate 17 cărți, aparținând cadrelor didactice de la catedra „Controlul și expertiza produselor alimentare – tehnologia prelucrării produselor agricole”

Marți, 1 februarie 2011, în cadrul celei de-a doua ediții a „Zilelor cărții la Facultatea de Protecția Mediului”, au fost lansate 17 cărți publicate în cursul anului 2010, aparținând doar cadrelor didactice de la catedra „Controlul și expertiza produselor alimentare – tehnologia prelucrării produselor agricole”, urmând ca joi, 3 februarie, la ora 12, să fie lansate cărțile cadrelor didactice de la celelalte catedre ale Facultății de Protecția Mediului: Agricultură – Horticultură, Ingineria Mediului, Silvicultură, Inginerie și Management în Alimentație Publică și Agroturism – Zootehnie și Fizică – Chimie – Informatică.

În deschiderea manifestării, decanul Facultății de Protecția Mediului, dl prof. univ. dr. Vasile Bara, avea să felicite colectivul de autori pentru emulație și dăruire, pentru buna orientare în problematica vastă a catedrei, apreciind calitatea lucrărilor și câștigul real pe care acestea îl aduc facultății, celor dintâi beneficiari, studenții facultății.
Cele mai multe dintre lucrări cuprind rezultatele unor studii de cercetare în domeniu, experiența autorilor la catedră, preocupările lor de înnoire și de experimentare a unor noi metode și procedee de predare-învățare, preocupări în direcția aplicării unor tehnici și metode moderne, în vederea alinierii învățământului la cerințele noilor reforme în domeniu.
Prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța (secretarul științific) avea să invite referenții și autorii să-și prezinte punctele de vedere privind conținutul și importanța lucrării...
Despre cele două lucrări ale dlui decan, prof. univ. dr. Vasile Bara„Controlul sanitar veterinar al alimentelor în unitățile agoalimentare” și „Curs de toxiinfecții alimentare” – au vorbit prof. univ. dr. ing. Gheorghe Ciobanu și prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța. Prof. univ. dr. ing. Gheorghe Sarca a publicat în anul 2010 trei cărți: „Ambalaje și design în industria alimentară”, „Pomicultura” și „Controlul și analiza zahărului și produselor zaharoase” (despre lucrările domniei sale au vorbit conf. univ. dr. ing. Aurora Venig, precum și secretarul științific și moderatorul manifestării, prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța). Tot secretarul științific a apreciat și lucrarea dnei conf. univ. dr. ing. Camelia Bara – „Curs de microbiologia solului”. Șef lucrări dr. ing. Lucian Bara a scos „Ghid practic de toxicologie agroalimentară” și „Ghid practic de igienă a produselor agroalimentare”; la cele două lucrări s-a referit prof. univ. dr. ing. Cornelia Ciobanu. Tot două cărți a scos în 2010 și șef lucrări dr. ing. Adrian Timar – „Tehnologia prelucrării cărnii” și „Tehnologii generale în industria alimentară” (prezentate de prof. univ. dr. ing. Sarca Gheorghe). Câte o carte au publicat Adriana Chiș – „Noțiuni fundamentale de chimie analitică, calitativă, cantitativă și instrumentală (apreciată de prof. univ. dr. ing. Gheorghe Sarca) și Mariana Popovici – „Producerea de sămânță la grâul de toamnă în condițiile Câmpiei de Vest” (lucrare prezentată de șef lucrări dr. Anca Brata). Șef. lucrări dr. Anca Brata și prof. dr. ing. Ioan Mintaș au apreciat cărțile șefului de lucrări dr. Gheorghe Sârb  – „Marketing, calitatea și compatibilitatea pe piață a produselor agricole și agroalimentare” și „Aspecte privind dezvoltarea regională în România și în Uniunea Europeană”.
Secretarul științific a vorbit apoi despre cartea șefilor de lucrări dr. ing. Nicolae Hodișan și Adrian Timar, intitulată „Materii prime vegetale, condiționarea, păstrarea și expertiza calității”. Prep. dr. ing. Cristian Domuța și prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța au semnat împreună două cărți: „Irigarea porumbului în Câmpia Crișurilor” și „Materii prime vegetale”; cele două lucrări au fost prezentate de domnii prof. univ. dr. ing. Gheorghe Ciobanu și Gheorghe Sarca.
Joi, 8 februarie - „Gala premiilor Facultății de Protecția Mediului”
Săptămâna viitoare, joi, 8 februarie, în cadrul „Galei premiilor Facultății de Protecția Mediului” (programată de la ora 12), autorii a două cărți vor primi „Diplomă de excelență”, iar autorii unei singure cărți - „Diplomă de merit”. Vor primi, de asemenea, diplome cadrele didactice care au publicat lucrări științifice din categoria ISI, cele care au proiecte de cercetare naționale și internaționale în derulare și autorii de brevete. Cadrele didactice care și-au susținut teza de doctorat în anul 2010 vor primi „Diplomă de excelență” ca semn al prețuirii și respectului comunității academice și conducerii facultății pentru eforturile făcute.
Ca recunoaștere a activității didactice și de cercetare în anul 2010 au primit „Diplomă de merit” din partea Universității din Oradea: prof. univ. dr. ing. Vlad Ioan și șef lucr. dr. ing. Timar Adrian. De asemenea, prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța și conf. univ. dr. Vicaș Simona s-au situat între primii 20 de cercetători ai Universității din Oradea, după cum aveam să aflăm de la secretarul științific, dl prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța . (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Au fost lansate 17 cărți, aparținând cadrelor didactice de la catedra „Controlul și expertiza produselor alimentare – tehnologia prelucrării produselor agricole”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:01:23 Ora standard a Europei de Est