Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Șezătoare literară

La Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller”

Șezătoare literară

Joi, 27 ianuarie 2011, elevii clasei a III-a A, coordonați de învățătoarea Huza Floare-Emilia, de la Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller” din Oradea au prezentat în fața părinților activitatea extracurriculară „Șezătoare literară”.

La această manifestare culturală au fost invitați: doamna director prof. Bunea Maria-Adriana, doamna bibliotecar, prof. Trofin Mariana, prof. Hanga Gheorghe și Mariana Lucaci, iar juriul a fost alcătuit din cinci elevi din clasa a VII-a A: Bursuc Alexandra, Chira Diana, Fazekas Lilla, Haghgou Daniel și Stănescu Răzvan
Pentru asigurarea festivității acțiunii, clasa a fost decorată cu scene din povești, citate despre carte și importanța ei, panouri bibliografice cu autori cunoscuți și fragmente din lecturile citite. Doamna bibliotecar a amenajat o mică expoziție de carte care a dat o valoare educativă ambianței.
Prima parte a activității a cuprins un mănunchi de întrebări din lecturile citite în semestrul I: „Spărgătorul de nuci”, „Fram, ursul polar”, „Domnu’ Trandafir” și „Pinocchio”.
Împărțiți în șase grupe, cei 30 de competitori au răspuns la probe ce verificau cunoașterea conținutului lecturilor și la alte activități care îi puneau într-o situație problemă: *Recunoaște lectura și autorul din fragmentul dat *Cine a spus așa și în ce împrejurare? *Completează versurile date cu rime potrivite! *Spune ghicitori, proverbe despre carte și învățătură! *Citește expresiv fragmentul extras din cutie! *Desenează Spărgătorul de nuci din lectura cu același nume!
După întrecere, elevii au fost răsplătiți de părinți cu multe bunătăți, moment în care elevii și părinții au audiat opera „Spărgătorul de nuci” de Ceaikovski.
În partea a doua, elevii au prezentat scurte scenete, dramatizări, din lecturile: „Dumbrava minunată”, „La cireșe”, „Pupăza din tei”, „Fata babei și fata moșneagului”, „Moș Ion Roată și Cuza Vodă”, „Vizită” și monologul „Cumătra vulpe-i necăjită”.
Îmbrăcați în costume superbe, micii actori au reușit să trezească în sufletul spectatorilor emoții și bucurii de neuitat, iar sala i-a răsplătit cu aplauze.
La final, am apreciat comportarea elevilor și calitatea contribuției fiecăruia la reușita activității. Am acordat diplome, dulciuri și un semn de carte tuturor elevilor, iar doamna bibliotecar (Mariana Trofin) le-a oferit cărți, grupelor situate pe primele trei locuri.
Prin această activitate am dorit să-i acomodez pe elevi cu instrumentele muncii intelectuale, în primul rând cititul, deoarece concursurile literare reprezintă o modalitate foarte eficientă de îmbogățire a cunoștințelor și, implicit de cultivare a capacității de vorbire.
Mulțumim doamnei director Bunea Maria-Adriana și colegilor profesori care au fost alături de noi și ne-au sprijinit în această manifestare culturală. (Huza Floare-Emilia)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:55:15 Ora standard a Europei de Est