Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mica Unire, sărbătorită la Liceul Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu”

Alin Sonea

Mica Unire, sărbătorită la Liceul Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu”

Cu binecuvântarea Preasfințitului părinte Sofronie, episcopul Oradiei, la împlinirea a 152 de ani de la Unirea Pricipatelor Române (24 Ianuarie 1859), elevii și cadrele didactice de la Liceul Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu” din Oradea au pregătit un program omagial în cinstea acestui fericit eveniment din istoria poporului român.

Astăzi, când sărbătorim 152 de ani de la Unirea Principatelor Române, nu trebuie să uităm că Unirea Principatelor Române s-a făcut și cu rugăciunile, cu îndemnurile sfinte și cu participarea totală și plină de dragoste  a bisericii noastre străbune din Muntenia și din Moldova.
De aceea, sărbătoarea a început cu săvârșirea Sfintei Liturghii în Paraclisul cu hramul Sfântul Apostol Iacov, ruda Domnului din cadrul liceului, după care s-a săvârșit slujba Te-Deum-ului  la sărbătorile comemorative.
La evenimentul desfășurat apoi în sala Comenius a liceului au luat parte elevi ai școlii, profesori din cadrul catedrei de istorie și teologie și conducerea instituției de învățământ.
Programul a surprins câteva momente importante. În prima parte a fost evocat momentul unirii printr-un discurs susținut de profesorul de istorie Alin Oros: „Unirea Munteniei cu Moldova la 24 Ianuarie 1859, sub sceptrul lui Alexandru Ioan Cuza a constituit un act istoric epocal, întărind temelia unității naționale și pregătind Marea Unire din 1918, când s-a desăvârșit procesul unității naționale și sociale prin crearea statului național unitar român”.
Elevul Alexandru Carțiș, din clasa a X-a, a creionat câteva date biografice despre domnitorul Alexandru Ioan Cuza și despre contextul politic internațional care a permis realizarea Unirii de la 1859: Contextul istoric al Unirii românilor în a doua jumătate a secolului al XIX-lea s-a ivit odată cu deșteptarea naționalismului statelor europene la 1821 și mai târziu în 1848. Tratatul de la Paris din 1856 aduce în discuție posibilitatea Unirii Þărilor Române - Muntenia cu Moldova - și conferă între altele dreptul românilor de a convoca Adunări Ad-hoc pentru a-și exprima dorințele cu privire la Unire și la organizarea țării”.
A urmat un recital de poezie din Vasile Alecsandri, despre Cuza-Vodă, susținut de câteva eleve din clasele a VI-a, a VIII-a și a X-a.
Elevii clasei a VIII-a B au dat viață câtorva personaje de pe scena politică românească, ce au avut un rol important în alegerea aceluiași domnitor, atât în Moldova, cât și în Þara Românească, în persoana lui Alexandru Ioan Cuza, într-o scenetă istorică ce a surprins atmosfera momentului istoric omagiat.
Din program nu a lipsit Hora Unirii, cântată de corul „Diacon Nicolae Firu” al liceului, dirijat de părintele arhid. prof. Ștefan Lakatos, horă în care, în curtea școlii, s-au prins profesorii și elevii participanți la evocarea acestui măreț moment din istoria națională.
Este o cinste națională faptul că unitatea statală a României moderne, stabilită la 24 Ianuarie 1859 și desăvârșită la 1 Decembrie 1918, are ca bază de neclintit unitatea spirituală de neam, de limbă și de credință, căreia creștinismul ortodox românesc i-a dat conștiință națională, vie și activă, în cadrul bisericii noastre străbune de aproape 2000 de ani.
La 24 Ianuarie 1859, nu s-au unit numai Moldova cu Muntenia, ci spiritual, în taină, s-au unit toți românii de pretutindeni. De aceea, românii de la 24 Ianuarie 1859 au avut sufletele tari, nu s-au temut de nimic și au învins numai cu tăria credinței lor strămoșești oarba neunire și rezistența imperiilor hrăpărețe ale turcilor, rușilor și austro-ungarilor, făcându-se recunoscuți și respectați de întreaga Europă, văzând întreaga lume: „Hora noastră cea frățească/ Pe câmpia românească”!

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:06:32 Ora standard a Europei de Est