Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un montaj literar și dramatizarea basmului cult „Făt-Frumos cu moț în frunte”

Trupa de teatru „Micul actor” a ieșit la rampă cu

Un montaj literar și dramatizarea basmului cult „Făt-Frumos cu moț în frunte”

Daniela Furtoș și Florina Bidiliță, profesorii coordonatori ai proiectului educațional „Micul actor”, au înființat la Școala cu clasele I-VIII nr. 16 din Oradea trupa de teatru „Micul actor”.

Joi dimineața (27 ianuarie 2011), micii actori au ținut să spargă gheața și tăcerea... și să se facă auziți și cunoscuți de toți elevii și dascălii școlii. Cu mare entuziasm, în două reprize, au prezentat, în fața colegilor din cele două cicluri de învățământ un spectacol complex; mai întâi, un montaj literar, alcătuit din versuri ale poeților: Mihai Eminescu, Alexandru Philippide, William Shakespeare și Rudyard Kipling („fragmentele literare au în comun ideea lumii ca teatru și dorința omului de a trăi într-o lume mai bună”, după cum a ținut să sublinieze doamna profesor Daniela Furtoș); în partea a doua, am urmărit dramatizarea basmului cult „Făt-Frumos cu moț în frunte”, de I.L. Caragiale („care evidențiază posibilitatea oamenilor de a-și îmbogăți sufletul dăruind bunătate” - vorba doamnei profesor). Spectacolul a avut de toate, până și gong (mânuit cu măiestrie de Andreea Filip). Personajele, unu și unu, au dialogat firesc, din priviri, cu Măria sa spectatorul, ceea ce a însemnat captarea atenției și o stăpânire totală, chiar și fără instalație de sonorizare. Personajele principale nu au fost multe, dar bune, care și-au jucat rolurile peste așteptări, fără trac, fără emoțiile pe care ți pot produce colegii și profesorii. În rolul lui Făt-Frumos a jucat Petrișor Pătrașcu, domnița a fost Andreea Lupu, cu stofă veritabilă de actor (moștenire de la... tata), împăratul, un boem și un „bătrân” sfătos, precum Bogdan Faca (născut pentru acest rol), bucătarii: Lavinia Buda și Ingrid Seres, recitatorii (în dublu rol, și de prezentatori): Denisa Izvor, Ingrid Seres (bucătarul), Vasarhelyi Roxana și Melissa, Darina Băican, Lisa Velimirovici, Adriana Sas, Ioana Orsag, Camelia Blaga, Maria Crăciun, Andreea Rada, Balogh Andrea, Rebeca Secară (mama – împărăteasă, cu cele două fete), Romina Secară –ursitoarea, Ionela Ceobanu (tot prezentator, ca și responsabila cu gongul – Andreea Filip), Beniamin Sălăjan, Letiția Filimon, Mădălina Micula, Sabina Călinescu... o armată de actori, care ne-au impresionat prin naturalețea cu care și-au susținut numărul, deși sunt încă la început de drum (iar cei mai mulți sunt din clasele a V-a, aVI-a și a VII-a; doar vreo trei parcă sunt din a VIII-a). De fapt, ei s-au selectat singuri în perioada în care au pregătit această primă reprezentație de senzație, zicem noi!
Cinci spectacole... dar 17 activități diverse
În cele nouă luni de derulare a proiectului (octombrie 2010 - iunie 2011), pe agenda proiectului figurează nu mai puțin de 17 activități diverse, de la exerciții de dramatizare la confecționarea de recuzită și decoruri, colaborare și schimb de experiență cu partenerii lor – actorii trupei de teatru „Iosif Vulcan”, trupa Teatrului de Stat din Oradea (organizator Lidia Leța), teatru și istorie, lumea ca teatru, artă teatrală... și numai după aceea, vorbim și de spectacole: Făt-Frumos cu moț în frunte, Fetița cu chibrituri, Tot mort, tot mort? Un pedagog de școală nouă, Ursul (o farsă)...
„După cum i-am văzut jucând astăzi (joi – n.n.), pentru prima oară, micii actori promit mult. Avem nevoie și de așa ceva, iar proiectul își propune eficientizarea activităților educative și instructive din școală, ceea ce nu poate decât să ne bucure, elevii având preocupări sporite în direcția lecturii și interpretării artistice, cu impact pozitiv direct asupra colegilor de clasă și de școală, iar indirect asupra profesorilor și părinților, ceea ce nu este puțin lucru”, ne-a declarat domnul director, profesor Mircea Gârba, un sufletist și un promotor al ineditului, după cum îl cunoaștem. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Un montaj literar și dramatizarea basmului cult „Făt-Frumos cu moț în frunte”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:07:18 Ora standard a Europei de Est