Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

S-au aventurat în... minunata lume a poveștilor!

Monica și prichindeii clasei a II-a C

S-au aventurat în... minunata lume a poveștilor!

Odată ce au început a desluși misterul literelor, silabelor, cuvintelor, propozițiilor, textelor, elevii clasei a II-a C (de la Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea) s-au aventurat într-o competiție în lumea poveștilor...

Înainte cu câteva zile de încheierea primului semestru din acest an școlar, ei au făcut bilanțul muncii suplimentare realizate la limba și literatura română.
Astfel, fiecare elev și-a prezentat portofoliul cu fișele de lectură. Pentru fiecare poveste citită (fie din lista cu lecturi dată la-nceputul anului școlar, fie la alegere) au avut de completat o fișă care cuprindea titlul, autorul și personajele poveștii, învățătura desprinsă și un desen reprezentativ pentru conținutul textului. Numărul cel mai mic de texte citite de către copiii clasei a fost 10, iar cel mai mare 37.
Făcând un clasament ... după numărul de povești citite, au fost încoronați ca rege al lecturii Haivas Adrian și regina lecturii Lakatos Antonia. Ei au fost urmați de: Zaha Diana, Bara Emilia și Gavrilaș Patricia, cu 26, 24 și 22 de lecturi citite. Cei mai buni cititori au fost răsplătiți cu daruri.
Rămâne ca în semestrul al II-lea și alți elevi să-și dorească să fie încoronați și recompensați pentru efortul depus în lecturarea unor texte îndrăgite de ei. La sfârșit, toți elevii au putut să răsfoiască portofoliile realizate de fiecare în parte.
Scopul de a-i pune să citească ce și cât vor,  individual, acasă, dar știind că sunt verificați, nu este altul decât cultivarea plăcerii de a citi și de a concretiza ceea ce s-a citit prin completarea unei fișe și întocmirea unui portofoliu, respectând criteriile date.
Dragi elevi, nu uitați!
Cartea e cel mai tainic prieten al omului.
Citește! Citind mereu, creierul tău va deveni un laborator de idei și imagini, din care vei întocmi înțelesul și filosofia vieții.
O lectură plăcută este tot așa de folositoare sănătății noastre, ca și exercițiile fizice corporale.
Nu e altă și mai frumoasă și de mai folos în toată viața omului zăbavă decât cetitul cărților! (Monica Toader)
Monica,
De ani și ani, ne demonstrezi o dragoste nemărginită față de copii, față de profesia căreia te dăruiești. Dragostea ta este, după cum vezi, împărtășită și răsplătită. Ce poate fi mai măreț decât să vezi că prichindeii tăi, care abia au învățat toate literele alfabetului, se iau la întrecere la cetitul cărților?!
Apostolatul tău dă cele mai frumoase roade!
Felicitări! Magna cum laude! Ovi

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:28:37 Ora standard a Europei de Est