Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mihai Eminescu, subiect sau pretext?

La Liceul Teologic Baptist „Emanuel”

Mihai Eminescu, subiect sau pretext?

De fiecare dată când ne apropiem de geniul literaturii române, o facem cu teama sau cu reținerea de a nu cădea în banalitate sau obișnuință (deși lucrul acesta este imposibil, din punctul de vedere al specialistului sau al dascălului, dar, poate, prea comun elevilor), fiind conștienți de valoarea de necontestat a scrisului său.

De aceea, ne întrebăm și noi la fel cum o făcea odinioară Marele Alpha al nostru, poetul Tudor Arghezi: ce reprezintă pentru noi astăzi Eminescu: subiect de discuții filologice, jurnalistice și chiar lingvistice, sau doar un pretext al unei teme niciodată epuizabile sau suficiente?
În spiritul acesta s-au apropiat și elevii Liceului Teologic Baptist „Emanuel”, din Oradea, miercuri, 19 ianuarie 2011, în sala de festivități a școlii. Gazdele acestui eveniment au fost elevii clasei a XII-a B. Invitatul special al acestui moment a fost domnul prof. univ. dr. Ioan Derșidan, eminescologul Universității din Oradea.
Echipa formată din elevii George Berche, Bianca Ghiurău, Evelina Jurjac, Georgeta Marinău, Laura Oana și Carina Păluț, sub coordonarea doamnei prof. dr. Alina Burcă, a prezentat un material referitor la perioada de formare intelectuală a tânărului Eminescu, făcându-se referire și la copilăria poetului. Destinul scriitorului a fost surprins în linii mari până la finalul vieții, realizându-se astfel o mini biografie a sa. Materialul prezentat s-a concentrat asupra perioadei studiilor vieneze și berlineze, elevii dorind să surprindă influența pe care au avut-o marii gânditori pe care i-a studiat Eminescu: Platon, Schopenhauer, Kant sau Hegel. După o prezentare bine elaborată a informațiilor acumulate de elevi în urma cercetării resurselor bibliografice, ajutată și de un material video, cu momente recitative emoționante venite din partea elevilor Emanuela Beltechi, Samuel Filip și Emanuil Nagy, a urmat o prelegere captivantă pe tema propusă de către gazde, susținută de către distinsul profesor universitar Ioan Derșidan, invitatul special al elevilor.
Aniversarea celor 161 de ani de la nașterea poetului nostru național s-a concretizat într-un moment extrem de emoționant, marcat de elevii clasei cu profil filologic ai Liceului Teologic Baptist „Emanuel”, moderat de către doamna profesor de limba și literatura română a clasei, Alina Burcă. (Ramona Z.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:16:57 Ora standard a Europei de Est