Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

S-a sărbătorit Unirea - cu mic cu mare!

În cetatea „pedagogiștilor” orădeni, luni, 24 ianuarie,

S-a sărbătorit Unirea - cu mic cu mare!

Motto: „Nu-i an să nu sărbătorim Unirea/ Ce ne-a umplut poporul de podoabe.” (V. Eftimiu)
Luni, 24 ianuarie 2011, la împlinirea a 152 de ani de la Unirea Principatelor Române, înfăptuită la 24 Ianuarie 1859, elevii ciclului primar de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea au sărbătorit evenimentul în toate cele trei clădiri ale instituției.

(Re)uniți... în Cabinetul de documentare și informare
În clădirea centrală, elevii claselor I D (prof. Emilia Nagy), a II-a A (înv. Maria Dronca), a II-a B (prof. Petru Bălaj) și a IV-a D (prof. Adriana Florica Puie) au organizat o întâlnire de informare tematică în sala CDI, unde a fost prezentat materialul realizat de profesorul de istorie, dna Elena Jurchiș, urmat de vizionarea unui material prezentat în power point - „Unirea Principatelor Române de la 1859”. La final, elevii mai mari (Simai Aida, Cseh Anemona, Paina Adelin, din clasa a IV-a D) au prezentat lucrări confecționate de ei și colegii lor la orele de educație tehnologică, „fluturi” cu aripi tricolore în forma mâinilor lor de copii, unite la mijloc, care își luau zborul pentru a imagina crezul și dorința românilor de secole: Unirea. Momentul a fost imortalizat foto de dl Nicolae Lazăr, care a asigurat și fondul muzical specific - „Hora Unirii”.
Concursul „Hai să dăm mână cu mână”, medalion „Al. I. Cuza”...
În clădirea de pe strada Rahovei, activitățile au fost foarte diversificate.
Elevii claselor I A, B și D (prof. Maria Donca, Maria Duma și Rodica Ghenț) au confecționat din hârtie minunate hore ale Unirii și au vizionat prezentări în power point pe această generoasă temă.
La clasele a II-a C și D, și a IV-a C (îndrumate de înv. Florica Urs, Elena Șarba și Rodica Meza) s-au citit povestiri legate de eveniment și s-a învățat „Hora Unirii”.
Doamna profesor Angela Clonda și elevii clasei a III-a A au pus de un concurs tematic, intitulat „Hai să dăm mână cu mână!” Elevii au fost împărțiți în șase echipaje, fiecare echipaj având câte un lider. Membrii echipajelor au rezolvat cele patru subiecte ale fișelor de concurs, într-un timp dat. În funcție de punctajul general acumulat, s-au împărțit premiile. Pe locul I s-au situat, la egalitate, echipajele II și IV (cu 48 de puncte), având următoarea componență: Puia Patricia, Chiforiec Alexandra, Costea Adriana, Bugle Miruna, Cozman Lorena, Silaghi George, Berinde Darius, Vlaș Bianca și Albu Darius; pe locul II – echipajul V (cu 47 p.): Negruț Bianca, Chișvasi Diana, Judea Iulia și Popa Emanuel; pe locul III - echipajul VI (cu 43 p.): Ciavoi Sergiu, Tăut Andra, Tripon George și Bondar Georgiana; mențiuni - echipajele I și III (cu 42 și 40 p.): Lupău Anda, Dan Ștefan, Sabău Sabina, Oros Mădălina, Floruța Raul, Mironeasa Adrian și Ardelean Alex.
Doamna profesor Georgeta Tifor și elevii clasei a IV-a A au pregătit un medalionul „Alexandru Ioan Cuza”, în cadrul proiectului educativ extracurricular „Știu despre România”.
Sub genericul „Unirea cea Mică - un pas mare pentru istoria noastră”, la clasa a IV-a B (prof. Rodica Panti), Rus Sorana și Avram Larisa au prezentat contextul istoric al înfăptuirii Unirii Principatelor. Vesa Georgia și Andrei Scorțea au recitat poezii patriotice, după care, împărțiți pe echipe, au desenat sau au compus poezii.
Șezători literare...
În clădirea de pe strada Iuliu Maniu, cei trei dascăli: Aurelia Susan, Anca Mărincean și Ionuț Andrei, împreună cu elevii claselor a III-a B, C și D, au marcat evenimentul prin șezători literare și momente artistice.
În pauza mare, toți elevii ciclului primar de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” s-au prins în Hora Unirii, în curțile celor trei clădiri, învârtind „hora frăției pe pământul României”. (Maria & Ovi)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: S-a sărbătorit Unirea - cu mic cu mare!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:46 Ora standard a Europei de Est