Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Au trimis lucrări 464 de elevi, din 25 de județe și municipiul București

La concursul național „Domn, Domn să-nălțăm!”

Au trimis lucrări 464 de elevi, din 25 de județe și municipiul București

Ce înseamnă pentru noi Crăciunul? Este o întrebare la care ar trebui să medităm măcar în postul acestei sfinte sărbători. Crăciunul ar trebui să însemne pentru noi mai mult decât zăpadă, brad împodobit și cadouri. Este miracolul vieții veșnice, prin întruparea lui Dumnezeu în om.

De aceea, Liceul Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu” Oradea, cu binecuvântarea Preasfințitului Sofronie, episcopul ortodox al Oradiei, a inițiat concursul național de creație literară și artistică „Domn, Domn să-nălțăm!” prin care elevii participanți au putut să reflecteze asupra mesajului moral-religios al Nașterii Domnului și să își dezvolte sentimentul de apreciere a valorilor spirituale și materiale ale poporului nostru.
Proiectul s-a datorat muncii unei echipe alcătuite din părintele profesor Radu Rus - director adjunct al liceului, prof. Adriana Oprea - director adjunct, pr. prof. Dorel Leucea, prof. Florica Popovici, prof. Georgeta Bulinschi, Bianca Platona - reprezentant al Consiliului elevilor și Monica Dumitraș – profesor coordonator. Partenerii acestui proiect educațional au fost Episcopia Ortodoxă Română a Oradiei, Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor, Agenția pentru Protecția Mediului Bihor, iar dintre școlile orădene, Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” și Grupul Școlar Sanitar „Vasile Voiculescu”.
În prezența inspectorului școlar de specialitate, Florin Negruțiu, la liceul nostru a avut loc în 5 noiembrie 2010, lasarea proiectului educativ, care a avut ca reper central organizarea unui concurs național de creație literară și artistică, adresat elevilor din clasele V-XII și având patru secțiuni: creație literară, prezentări power point, decorațiuni de Crăciun din materiale ecologice și pictură pe sticlă sau lemn.
Calendarul activităților a fost următorul: 5-20 noiembrie 2010 – înscrierea online prin completarea și trimiterea fișei de înscriere; 2 decembrie – data limită de trimitere a lucrărilor participante; 10-16 decembrie – jurizarea creațiilor literare și artistice; 17 decembrie - spectacolul cultural-artistic „Domn, Domn să-nălțăm!”; 10 decembrie –ianuarie- expoziții cu lucrările elevilor participanți; 16-22 decembrie – acțiuni filantropice; ianuarie 2011 – trimiterea diplomelor online tuturor participanților și publicarea rezultatelor pe www.didactic.ro și www.ovidan.ro
Serbarea de Crăciun, din 17 decembrie 2010, a avut loc în sala festivă a Liceului Teoretic „Aurel Lazăr” din Oradea și a pus în lumină obiceiuri strămoșești: gazdele primesc colindătorii în seara de Ajun. Regia activității au realizat-o prof. Laura Lup, prof. Elena Dumitraș și prof. Zita Bondar de la liceul gazdă. Cetele de colindători, formate din elevi de la cele trei licee (Liceul Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu”, Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” și Grupul Școlar Sanitar „Vasile Voiculescu”), au avut un repertoriul alcătuit din colinde tradiționale românești.
464 de concurenți
Așa după cum aveam să aflăm, ieri (marți, 25 ianuarie 2011) de la coordonatorul de proiect, prof. Monica Dumitraș, pentru cele patru secțiuni ale concursului au trimis lucrări 464 de elevi (214 la creație literară, 113 la prezentări în power point, 84 la decorațiuni de Crăciun și 53 la pictură pe sticlă sau lemn). Ei au fost coordonați de 128 de profesori, din 25 de județe ale țării (Alba, Arad, Argeș, Bacău, Buzău, Bihor, Caraș-Severin, Constanța, Cluj, Dâmbovița, Dolj, Galați, Gorj, Hunedoara, Iași, Maramureș, Mureș, Neamț, Olt, Prahova, Satu Mare, Suceava, Teleorman, Timiș, Vâlcea) și municipiul București. (Ovidiu DAN)

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 17:54:37 Ora standard a Europei de Est