Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul național „Unitate și diversitate în Uniunea Europeană” (ed. a II-a)

Joi, a fost (re)lansat, la Universitatea Oradea

Concursul național „Unitate și diversitate în Uniunea Europeană” (ed. a II-a)

După o primă ediție de succes la care au participat 253 de elevi din cinci județe ale țării (Arad, Bihor, Caraș-Severin, Satu Mare și Timiș), joi (20 ianuarie 2011), la Biblioteca Universității orădene a fost lansată cea de-a doua ediție.

Concursul este inițiat și organizat de Colegiul Tehnic „Traian Vuia” din Oradea (director - prof. Dorel Șaitoș, coordonator de proiect - prof. Corina Negruțiu), în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor, Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”, Universitatea Oradea, Biblioteca Universității, Facultatea de Istorie, Geografie și Relații Internaționale, Facultatea de Științe Politice și Științele Comunicării și Primăria Oradea.
„Proiectul educațional național (și, implicit, concursul național) urmărește conștientizarea elevilor cu privire la rolul Uniunii Europene în promovarea unor atitudini și valori comune pentru întrega Europă, depistarea și promovarea elevilor cu predispoziții, aptitudini și talente literare, artistico-plastice și în domeniul IT”, ne-a declarat coordonatorul de proiect, prof. Corina Negruțiu.
Ediția a II-a concursului se va desfășura în perioada ianuarie-iunie 2011 pe trei secțiuni: prezentări în power point cu tema „Þările membre ale Uniunii Europene – instituții și organizații; eseuri pe tema „Unitate și diversitate în U.E.”; postere pe tema „O Europă unită”.
La actuala ediție, s-au înscris 23 de școli din 16 județe.
Etapele concursului
Etapa locală (pe școală) - în perioada 22-26 martie 2011, când vor fi selectate materialele pregătite pentru concurs, pentru etapa națională - câte patru lucrări la fiecare secțiune.
Etapa națională
*Perioada de înscriere și expediere a lucrărilor este 8-12 aprilie (pe adresa organizatorilor: Colegiul Tehnic „Traian Vuia”, str. Constantin Brâncoveanu, nr. 12/A, Oradea, județul Bihor; pentru alte detalii legate de concurs, sunați la tel. 0259/43.60.39.)
*Data desfășurării concursului este 3 mai 2011 la Colegiul Tehnic „Traian Vuia” din Oradea
*Publicarea rezultatelor, în 6-9 mai 2011
*Se vor acorda premii I, II, III și câte patru mențiuni și premii speciale la fiecare secțiune
*Festivitatea de premiere va avea loc în 9 mai pentru participanții din Oradea și județul Bihor, cu organizarea unei expoziții
*Expedierea diplomelor și premiilor pentru participanții din țară, în perioada: 9-14 mai.
*În condițiile finanțării concursului național de către M.E.C.T.S., nu se va percepe taxă de participare.
Prezentarea instituțiilor UE
Festivitatea de lansare a celei de-a doua ediții a concursului a avut loc în sala cataloagelor de la parterul Bibliotecii Universității, în prezența prorectorului Iacob Hanțiu, a decanului Facultății de Științe Politice și Științele Comunicării, prof. univ. dr. Lia Pop și a directorului Bibliotecii Universității, doamna Florica Ujoc...
După cuvântul de deschidere rostit de coordonatorul de proiect, prof. Corina Negruțiu, dl prorector Iacob Hanțiu a ținut să salute numeroasa asistență, lansând elevilor invitația de a deveni studenți ai Universității. În sală erau prezenți elevi de la trei colegii orădene: Colegiul Național „Emanuil Gojdu” (însoțiți de prof. Corina Matei), Colegiul Economic „Partenie Cosma” (prof. Lukacs Nadia) și Colegiul Tehnic „Traian Vuia” (prof. Corina Negruțiu, Marcela Urs, Gabriela Goina, Mihaela Cheregi, Simona Condurache, Vlad Bidiliță și Mădălin Mihele).
Doamna decan, prof. univ. dr. Lia Pop, a prezentat instituțiile Uniunii Europene, geografia UE a celor 27 de state membre, istoriei UE, conducerea și funcționarea Uniunii..., după care a dialogat cu elevii curioși, interesați să afle mai multe lucruri despre Uniunea Europeană.
Unitățile școlare partenere
Doamna prof. Corina Negruțiu ne-a prezentat lista cu cele 23 de școli partenere.
Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu” Oradea, județul Bihor – reprezentat prin prof. Vesa Mihai, în calitate de director, coordonator de proiect Dubău Luminița, echipa de proiect: Lukacs Sandor, Cipleu Nicoleta, Sandor Lilla, Cighir Lucia, Ardelean Mirela, Derecichei Simona
Colegiul Național „Emanuil Gojdu” Oradea, județul Bihor – reprezentat prin prof. Mititean Viorel, în calitate de director, coordonator de proiect Niță Adrian, echipa de proiect: Niță Maria, Luncan Corina, Matei Corina
Liceul Teoretic „Mihai Veliciu”, Chișineu-Criș, județul Arad – reprezentat prin prof. Palcu Amelia Felicia, în calitate de director, coordonator proiect: Goldiș Cristina
Colegiul Național „Vasile Lucaciu” Baia Mare, jud. Maramureș - reprezentat prin prof. drd. Ianina Friedrih și prof. coord. Laura Cardos
Grup Școlar „Tudor Tănăsescu” Timișoara, județul Timiș - reprezentat prin prof. dir. Cojocaru Daniel și prof. Coordonator, ing. Letiția Morariu, Moga Gabriela
Grupul Școlar Tehnic Reșița, Jud. Caraș Severin - reprezentat prin dir. prof. Șerban Niculae și profesor coordonator, prof. Radoslavescu Simona
Liceul Teologic Penticostal  „Betel” Oradea, jud. Bihor - reprezentat prin dir. prof. Onesim Cozma și prof. Coordonator, Chișiu Gabriela
Grupul Școlar Industrial Transporturi C.F. Craiova, Dolj - reprezentat prin director prof. Stanoi Adriana și prof. Coordonator, prof. Ciobanu Maria, prof. Milotinescu Irina
Liceul de Științe ale Naturii „Grigore Antipa” din Botoșani - reprezentat prin director, prof. dr. Corneliu Daniel Furtuna și coordonator de proiect, prof. Teodora Estera Ursulica
Grup Școlar Industrial „Avram Iancu” Tg Mureș, jud. Mureș - reprezentat prin dir.adj. prof. Magyari Gabriella, prof. coordonator proiect și echipa de proiect: prof. Kosa Rozalia, Ionescu Iudit, Tarta Dorina și psih. Muica Otto
Colegiul Economic „George Barițiu” Sibiu, jud. Sibiu - reprezentat prin dir. prof. Roșca Daniela, prof. Coordonator, Furdui Mircea și echipa de proiect: prof. Deaconescu Rodica, prof. Anton Mădălina, prof. Conceat Laura
Colegiul de Artă „Ciprian Porumbescu” Suceava - reprezentat prin  dir. prof. Marilena Pancu și prof. coordonator Balan Liliana Stela și echipa de proiect: Doina Grama și prof. Cătălin Ionel Luca.
Șc. „Avram Stanca”, structura Liceului Teoretic „Mihai Eminescu” Petroșani,  jud. Hunedoara - reprezentat prin director prof. Gilbert Danciu și prof. coordonator Danci Floarea
Grup Școlar „Ovid Caledoniu” Tecuci, jud. Galați - reprezentat prin director prof. Pricopi Natalia și prof. coordonator Pleșu Arabela
Grup Școlar de Turism Arieșeni, jud. Alba- reprezentat prin director prof . Popa Anca Ioana și prof. coordonator Bîte Marin
Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”, Sibiu, jud. Sibiu  - reprezentat de dir. prof. Ana Avram și prof. coordonator dir. adj. Cismaș Dorina și echipa de proiect: Macrea Mioara, Deacu Maria, Constantin Nely, Tănasă Nicoleta, Negoiță Ioana
Colegiul Economic „ Partenie Cosma” Oradea - reprezentat prin director prof. Corba Ioan și prof. coordonator Lukacs Nadia și prof. Keteles Lavinia
Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” Oradea, jud. Bihor - reprezentat prin director prof. Micu Ioan Vasile și prof. coordonator Muscaș Viorel
Seminarul Teologic Liceal Ortodox Sf. Nicolae – Școala Waldorf, Rm. Vâlcea, Vâlcea - reprezentat prin director prof. Proteasa Nicolae și prof. coordonator Todosiu Daniel
Seminarul Teologic Liceal Ortodox Sf. Nicolae, Rm. Vâlcea, județul Vâlcea - reprezentat prin director prof.  Proteasa Nicolae și prof. coordonator Camelia Reicher
Școala cu clasele I-VIII Alunu, jud. Vâlcea  - reprezentată prin director prof. dr. Boiangiu Ioan și prof. coordonator Boeangiu Ion - Bogdan
Colegiul Richard Wurmbrand Iași, jud. Iași - reprezentat prin director prof. Cristian Ovidiu Lucaci și prof. coordonator Elisa Chițescu
Colegiul Tehnic „Elisa Zamfirescu” Satu Mare - reprezentat prin director prof. Pop Alexandrina Ligia și prof. coordonator Mois Daniela. (Ovi Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concursul național „Unitate și diversitate în Uniunea Europeană” (ed. a II-a).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:34:25 Ora standard a Europei de Est