Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cu... Dor de Eminescu

La Școala din Căbești

Cu... Dor de Eminescu

A devenit o tradiție ca în fiecare an, în jurul datei de 15 ianuarie, instituțiile școlare și de cultură să organizeze activități specifice dedicate marelui poet român, Mihai Eminescu - „Luceafărul poeziei românești”, cum l-a numit critica literară.

La Școala cu clasele I-VIII din Căbești (județul Bihor), s-au organizat astfel de activități și în anii anteriori, dar, pentru a ieși din automatisme și clișee, conducerea școlii, domnul director Bunta Boncea, împreună cu șeful Comisiei metodice a profesorilor, doamna Tirla Ana, au convenit ca în acest an școlar activitățile dedicate zilei de naștere a lui Eminescu să fie incluse în acțiunile programatice ale comisiilor metodice din școală. Astfel doamna profesor de limba și literatura română Todor Diana a prezentat în power point imagini legate de locul nașterii poetului, familia, copilăria, debutul literar, studii și ocupații, activitatea literară și boala, toate la nivelul de înțelegere al auditoriului, elevii ciclului gimnazial. Activitatea metodică a profesorilor din ciclul gimnazial a fost gândită interactiv de către organizatori, copiii din clasele V-VIII de la Căbești fiind pregătiți pentru a recita din opera marelui poet, în conformitate cu imaginile prezentate. Cei circa 20 de recitatori au primit aplauzele cuvenite din partea celorlalți elevi și profesori, participanți la spectacolul omagial.
Fragmentul din „Scrisoarea III” în care Mircea cel Bătrân, domnul Þării Românești, dialoghează cu sultanul Baiazid înaintea momentului luptei de la Rovine a fost pus în scenă prin intermediul elevilor Sârb Emanuel și Pup Andrei din clasa a VII-a, aceștia stârnind un ropot de aplauze, după cum relatează profesorul Radu Boloș.
Evaluarea în ciclul gimnazial
În cadrul Comisiei metodice, profesorul de matematică Radu Boloș a prezentat referatul „Evaluarea în ciclul gimnazial - forme și metode”. În cadrul discuțiilor, vorbitorii au evaluat și manifestarea omagială - „Dor de Eminescu”. S-a vorbit apoi despre evaluarea curentă orală și în scris, evaluarea națională pentru elevii clasei a VIII-a în anul școlar 2010-2011, sfera discuțiilor depășind granița celor două discipline, română și matematica, la care au loc evaluări naționale. (Gheorghe Cornea)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:54:28 Ora standard a Europei de Est