Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Au lansat concursul național de creație „Dulce Românie, suflet românesc”

Două clase „surori” l-au omagiat pe Eminescu și

Au lansat concursul național de creație „Dulce Românie, suflet românesc”

Luni (17 ianuarie 2011), elevii a două clase „înfrățite” de la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea (clasele a II-a B și C) l-au omagiat pe Mihai Eminescu, recitându-i versurile, așa cum s-au priceput ei mai bine, cu mult suflet...

Discutând pe marginea unui colaj prezentat pe tablă, au aflat mai multe informații despre poetul Mihai Eminescu și bunul său prieten Ion Creangă. Apoi au audiat mari actori recitând din lirica eminesciană și au cântat împreună cu Doina și Ion Aldea Teodorovici, Eminescu, pe versurile lui Grigore Vieru.
Concursul național de creație „Dulce Românie, suflet românesc”
Doi elevi din clasa a II-a B au recitat „Ce-ți doresc eu ție, dulce Românie”. Subliniind mesajul poeziei eminesciene, inst. Diana Laura Zlibuț a ajuns să le vorbească elevilor despre proiectul educațional pe care îl vor derula împreună elevii celor două clase (îndrumate de inst. Diana Laura Zlibuț și înv. Aurora Livia Feier). Cu acest prilej a fost lansat concursul național de creație plastică și literară, intitulat „Dulce Românie, suflet românesc”.
„Scopul proiectului (și al concursului) este dezvoltarea sentimentului patriotic prin cultivarea limbii, a limbajului (inclusiv al celui artistic, prin desen și culori) și a simțirii, a mândriei naționale, de apartenență la o țară și un popor, un neam și o istorie de care suntem mândri; stimularea, identificarea și valorificarea potențialului creativ al elevilor prin realizarea unor lucrări literare și plastice originale pe o temă stabilită”, ne-a declarat inst. Diana Laura Zlibuț, inițiatorul proiectului.
În derularea proiectului, cele două coordonatoare au tot sprijinul directorului școlii, prof. dr. Florian Hava și al partenerilor: Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Palatul Copiilor și Elevilor Oradea, prof. Anca Fetea, Vasile Radu Șușman și Claudia Trifa.
Concursul de creație se adresează preșcolarilor, elevilor din clasele I-VIII, cadrelor didactice și părinților, și este structurat pe două secțiuni: I – creație literară (compunere, descriere, poezie, reportaj) și II – creație plastică (pictură, colaj, desen).
Regulamentul de desfășurare  
Înscrierea se va face până în data de 31 martie 2011 pe baza fișei de înscriere care va fi trimisă împreună cu creațiile plastice sau literare și un plic autoadresat.
Taxa de participare este de 10 lei pentru fiecare cadru didactic înscris.
1.Creațiile plastice vor avea titlu și vor fi realizate în tehnică de lucru la alegere, în funcție de secțiunea aleasă, pe hârtie A4, iar pe verso, în partea dreaptă jos se vor trece: numele și prenumele elevului, clasa, școala, numele și prenumele cadrului didactic îndrumător.
Creațiile plastice se vor trimite împreună cu un plic autoadresat pe adresa: Școala cu clasele I-VIII „Dacia”, b-dul Dacia nr. 25, Oradea, jud. Bihor; până la data de 31 martie 2011, cu mențiunea: Pentru concursul – „Dulce Românie, suflet românesc.”
2. Creația literară va fi trimisă la următoarea adresă: proiectdidactic@yahoo.com,
respectându-se tema propusă: frumusețea plaiurilor românești și ospitalitatea românească, portrete de domnitori români, obiceiuri și tradiții populare românești, evenimente istorice etc.
Se pot trimite și lucrări cu conținut religios; se va îndruma elevul pentru a realiza creații literare originale; redactarea se va face pe o pagină A4 in Word, cu caractere de 14, Times New Roman, format Portrait, margini pagină 1,5 cm. La sfârșitul lucrării se va specifica numele și prenumele elevului, clasa, școala, numele și prenumele cadrului didactic coordonator.
Se pot trimite 3 lucrări artistico-plastice + 2 lucrări literare.
Se vor acorda premiile I, II, III, și mențiuni pe categorii de vârstă; diplome de participare tuturor participanților, inclusiv cadrului didactic îndrumător.
„Așteptăm să așterneți cu condeiele voastre gândurile și sentimentele care vă leagă de țară și poporul nostru, de plaiurile noastre strămoșești, de domnitori, de români de la ,,vlădică la opincă”, atât în limba vechilor cazanii cât și folosind limbajul culorilor...”
Am citat din proiectul educațional „Dulce Românie, suflet românesc”. (Ovi DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Au lansat  concursul național de creație „Dulce Românie, suflet românesc”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:55:09 Ora standard a Europei de Est