Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Nu putem să cuprindem cu mintea noastră talentul Poetului”

Patru clase de la școala. nr. 11… cu Dor de Eminescu

„Nu putem să cuprindem cu mintea noastră talentul Poetului”

Doamna învățătoare Tereza Ilisei ne-a „avertizat” demult, cu o invitație fermă, că pe 14 ianuarie 2011, va trebui să onorăm activitatea claselor a IV-a C și E, a VI-a A și D de la Școala cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea, dedicată Domnului Eminescu – „Domnul cel de nemurirea noastră”.

Vineri, direct de la statuie, am purces către școala 11. Cu Dor de Eminescu, cele patru clase (a IV-a C și E, a VI-a A și D), îndrumate de înv. Tereza Ilisei și Olimpia Tăutu, doamna profesor de limba română Alina Șaitoș, dl profesor de muzică Kulcsar Arpad, doamna bibliotecar Mariana Nana și consilierul educativ, doamna profesor Zoia Ciogu, s-au adunat în laboratorul de biologie pentru un moment aniversar la 161 de ani de la nașterea poetului Mihai Eminescu.
„Scopul acestei reuniuni întru Eminescu este, pe de o parte, cunoașterea creației „Luceafărului” poeziei românești, iar pe de altă parte, colaborarea dintre elevii ciclului primar cu cei din ciclul gimnazial, o pregătire morală a celor mici pentru „examenul” care va să vină: trecerea într-o nouă treaptă școlară”, ne-a declarat dna profesor Alina Șaitoș.
În cuvântul său, consilierul educativ, doamna profesor Zoia Ciogu, exprimând cuvinte alese la adresa „Luceafărului” poeziei românești, a avertizat auditoriul că „nu putem să cuprindem cu mintea noastră talentul Poetului, adevărata sa valoare, dimensiunea creației sale, tot ce stă sub semnul „zodiei” lui Eminescu”.
Concurs, recital și expoziție de carte
Două echipaje de recitatori din cele două clase de-a IV-a s-au întrecut în a recita cât mai expresiv din lirica eminesciană (Alexandra Rusu, Kiss Dennis, Georgiana Ungur, Darius Popa, Alexandra Tănase, Rebeca Pontoș și Pali Raul - din IV C; Diana Petrila, Andreea Mureșan, Szabo Amanda și Alexandru Junc - din IV E), iar juriul i-a apreciat și i-a premiat cu diplome.
În replică, gimnaziștii din a VI-a au recitat și au cântat pe versuri de Eminescu (Ce te legeni..., O, rămâi, Revedere, Pe lângă plopii fără soț..., De ce nu-mi vii, Când amintirile..., Sara pe deal, Trecut-au anii...) sub bagheta dlui profesor de muzică Kulcsar Arpad, care i-a acompaniat la orgă.
La intrarea în sală, a fost postat un panou cu lucrări (colaje) din opera eminesciană, iar pe o măsuță erau frumos rânduite câte volume reprezentative ale Poetului, pregătite de doamna bibliotecar pentru calde aduceri aminte și înaltă cinstire aduse Poetului Nepereche, Mihai Eminescu. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Nu putem să cuprindem cu mintea noastră talentul Poetului”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:10:02 Ora standard a Europei de Est