Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Spiritul de echipă și dăruirea au fost coordonatele esențiale”

Micii ecologiști ai clasei a IV-a C în acțiune

„Spiritul de echipă și dăruirea au fost coordonatele esențiale”

În fiecare an, în 31 octombrie este marcată Ziua internațională a Mării Negre.
Micii ecologiști ai clasei a IV-a C, de la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea au sărbătorit această zi în cadrul unui program complex, ce a cuprins activități și aprecieri ale elevilor.

S-a pus accentul pe studierea unor fenomene specifice Mării Negre, formarea unui comportament constructiv în raport cu problemele lumii contemporane, analiza interacțiunilor dintre mediul natural și activitatea umană, precum și turismul litoral.
Activitățile organizate în cadrul proiectului au atras participarea activă a tuturor elevilor clasei, îndrumați de institutor Toth Mirela. Proiectul s-a desfășurat în perioada 15 – 29 octombrie 2010 și a cuprins mai multe etape: *elevii au cules date despre Marea Neagră *s-au realizat fișele individuale de portofoliu *s-au format grupele, iar fiecare echipaj și-a ales un nume. În cadrul etapei finale, fiecare echipaj și-a prezentat fișa echipajului și fișele din portofoliu; a urmat concursul de cultură tematică, evaluarea și premierea echipajelor.
La premiere s-au acordat diplome și premii în obiecte (obținute printr-o generoasă sponsorizare). Ca produse finale, s-au realizat un album foto și un portofoliu substanțial.
Nu în ultimul rând, elevii și-au consemnat aprecierile și părerile legate de activitățile desfășurate.
Reporteri... fără  frontiere!
„A fost o activitate nemaipomenită, mai ales că am lucrat în echipă. Astfel, ne-am măsurat puterile și bagajul de cunoștințe acumulat...” - Eric Vasile.
„Fiecare am muncit cu responsabilitate, iar activitatea în echipă ne-a ambiționat și mai mult. Spiritul de echipă și dăruirea au fost coordonatele esențiale, ca și mobilizarea generală și spiritul de competitivitate” - Filip Denisa.
„Mi-au plăcut foarte mult lucrările realizate de colegii mei, desenele fișelor de portofoliu. Mă declar mulțumită și mândră de realizările echipajului din care am fãcut  parte...”- Marian Alexandra.
„Doamna învățătoare ne-a prezentat o proiecție foarte interesantă, cu imagini și animale care trăiesc în Marea Neagră, ocazie cu care am aflat multe lucruri noi...”- Popa Dragoș.
„După fapte și răsplată. Toți am fost declarați câștigători, într-un fel sau altul. Abia aștept să răsfoiesc atlasul ilustrat primit ca premiu” - Coțe Adina.
Admirabilă mobilizare și unitate de acțiune la micii ecologiști din IV C! (Ov. Dan)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:08:01 Ora standard a Europei de Est