Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Securitatea transfrontalieră în perspectiva aderării României la Spațiul Schengen”

Vizita ministrului Afacerilor Externe la Universitatea AGORA

„Securitatea transfrontalieră în perspectiva aderării României la Spațiul Schengen”

Astăzi, 13 ianuarie 2011, a avut loc la Universitatea AGORA, în Amfiteatrul Albastru, deschiderea simpozionului „Securitatea transfrontalieră în perspectiva aderării României la Spațiul Schengen”, organizată de către Centrul de informare europeană EUROPE DIRECT Agora Oradea Nord-Vest și Centrul Euroregional de Prevenire și Combatere a Criminalității Transfrontaliere, ambele din cadrul Universității AGORA din Oradea.

Rectorul Universității AGORA, prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu a rostit cuvântul de deschidere și a prezentat un scurt bilanț al anului anterior: „ … am încheiat anul 2010 în forță, universitatea fiind acreditată, începe anul sub auspicii extrem de favorabile – la primul eveniment organizat primind vizita ministrului Afacerilor Externe al României. Excelența Sa a fost însoțit de către prof. univ. dr. Petru Filip, vicepreședinte al Senatului României, dl deputat Ștefan Seremi, prof. univ. dr. Radu Carp, directorul Institutului Diplomatic Român și dl prefect Gavrilă Ghilea.
„Principala sursă de capital pentru o țară este educația...”
Ministrul Afacerilor Externe, Excelența Sa domnul Teodor Baconschi, a avut o intervenție amplă, referitoare la problematica atât de mult discutată în ultima perioadă – aderarea României la Spațiul Schengen, după care a răspuns întrebărilor studenților.
În introducere, ministrul Baconschi a felicitat instituția pentru verdictul ARACIS. „Principala sursă de capital pentru o țară este educația … După acreditare te poți concentra mai mult pe îmbunătățirea calității unei instituții care nu suferă de dimensiuni industriale”.
În legătură cu situația prezentă – obiectivul de aderare la spațiul Schengen, Excelența Sa a precizat că aderarea este o responsabilitate înscrisă în Tratatul de aderare a României la Uniunea Europeană. „După succesivele evaluări făcute de Comisia Europeană am obținut certificarea că avem aptitudinile de a păzi frontierele externe, mai ales că după Finlanda, noi avem cea mai lungă frontieră estică externă.”
 „Poziția României este una de demnitate”
Ministrul Baconschi a subliniat că trebuie să depășim mentalitatea de stat candidat. „Poziția României este una de demnitate, suntem membri ai UE și statele membre au poziție de egalitate. Este adevărat că am intrat în UE cu un mecanism de monitorizare – intrare condiționată de respectare a unor angajamente – instituit doar pentru România și Bulgaria. Mecanismul de cooperare și verificare este util în domeniile în care a fost creat, dar se aplică exclusiv justiției”.
Dl ministrul și-a manifestat speranța că forțele politice responsabile vor înceta polemica și vor admite că trebuie să existe un consens pe acest subiect de interes național.
Directorul Centrului de informare europeană EUROPE DIRECT Agora Oradea Nord-Vest, asist. univ. drd. Alina Angela Manolescu a reliefat noile dispoziții prevăzute de Tratatul de la Lisabona privind consolidarea capacității UE de a combate criminalitatea transfrontalieră internațională, imigrația ilegală, traficul de persoane, arme și droguri.
Găsirea unor soluții pentru prevenirea și combaterea criminalității transfrontaliere.
Directorul Centrului euroregional de prevenire și combatere a criminalității transfrontaliere, prof. univ. dr. Elena Ana Iancu a prezentat studiile și rezultatele cercetărilor individuale realizate în cadrul centrului de către cadre didactice și specialiști, atât din țară, cât și din străinătate, centrate pe prezentarea unor statistici referitoare la fenomenul infracțional specific unei regiuni geografice, respectiv unor genuri de infracțiuni. Odată cu aderarea la spațiul Schengen, va exista și o „libertate a infracționalității” în comunitatea europeană. Dna prof. univ. dr. Elena Iancu  a arătat că în cadrul centrului se va urmări studierea dinamicii fenomenului infracțional în vederea găsirii unor soluții pentru prevenirea și combaterea criminalității transfrontaliere.
Domnul ministru s-a întreținut cu studenții și cadrele didactice universitare, felicitând organizatorii și conducerea instituției și exprimându-și totodată satisfacția pentru realizările tânărului colectiv academic al Universității AGORA. (Alina MANOLESCU)
Foto: Replicaonline

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:50:38 Ora standard a Europei de Est