Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Formare în cadrul programului „Tineret în Acțiune”

Pentru coordonatorii de proiecte, membrii ONG-urilor și mulți alții...

Formare în cadrul programului „Tineret în Acțiune”

Coordonatorii de proiecte, membrii ONG-urilor care activează în domeniul tineretului, reprezentanții instituțiilor publice implicate direct în lucrul cu tinerii și reprezentanții școlilor speciale pentru tineri cu dizabilități care sunt interesați să scrie și să depună proiecte pentru finanțare în cadrul programului „Tineret în Acțiune” sunt invitați să participe la modulele de formare „Scrierea proiectelor în context Tineret în Acțiune”. Sesiunile de formare sunt organizate de Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP), în perioada 2-6 februarie 2011, la Predeal.

Modulele se organizează pe următoarele acțiuni din cadrul programului „Tineret în Acțiune”:
*Serviciul European de Voluntariat (Acțiunea 2) - 1 modul (15 locuri)
*Proiecte de formare și rețele (Acțiunea 4.3) - 1 modul (15 locuri)
Sesiunea de formare oferă informații despre cum se elaborează un proiect în cadrul acestor linii de finanțare, ce pași trebuie urmați în planificarea și scrierea unui proiect și cum trebuie completate cererile de finanțare.
Participanții vor afla ce activități pot fi derulate în proiecte, pentru a se utiliza cadrul învățării nonformale și valorile europene promovate de programul Tineret în Acțiune.
Selecția participanților se va realiza în funcție de profilul acestora, luându-se în calcul motivația lor de a-și valorifica ulterior competențele dobândite. Se va urmări accesul unui număr cât mai mare de organizații și o distribuție geografică echilibrată.
Costurile de cazare și masă sunt acoperite de organizatori, modulele fiind cofinanțate de Comisia Europeană. Participanții selectați trebuie să acopere costurile de transport.
Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale
(Calea Șerban Vodă nr. 133, et. 3, sector 4 București cod 040205; Tel.: +4 021 312 11 87; 201 07 00; Fax: +4 021 312 16 82; e-mail: agentie@anpcdefp.ro; Internet: www.anpcdefp.ro)
Înscrierea se face online, prin site-ul programului, www.tinact.ro, accesând Calendarul de evenimente la adresele: http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/336; http://www.tinact.ro/detaliu-calendar/IDevent/335
Data limită de înscriere este 16 ianuarie.
Rezultatele selecției vor fi publicate pe site.
Modulul de formare pe scriere de proiect în context Tineret în Acțiune face parte din oferta de formare a Rețelei Naționale a Formatorilor Programului Tineret în Acțiune, alături de: * Metode și instrumente de educație nonformală în context Tineret în Acțiune * Managementul voluntarilor în context Tineret în Acțiune * Constituire de ONG. (Miruna Covaci)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:44:26 Ora standard a Europei de Est