Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

317 proiecte finanțate în 2010

În cadrul programului „Tineret în Acțiune”

317 proiecte finanțate în 2010

În 2010, România a avut alocat un buget total pentru finanțarea de proiecte de 4.373.095 de euro, pentru programul „Tineret în Acțiune”.

La cele cinci termene limită la care se primesc anual dosare de candidatură (1 februarie, 1 aprilie, 1 iunie, 1 septembrie și 1 noiembrie), în 2010 au fost primite spre finanțare 1.240 de proiecte, dintre care au fost aprobate – în urma evaluarii eligibilității și a evaluarii calitative – 317 proiecte.
În 2010, față de 2009, au fost aprobate cu 57 mai multe proiecte. În ceea ce privește numărul dosarelor de candidatură, au fost primite spre finanțare cu 334 mai multe dosare în 2010 față de 2009.
Numărul proiectelor aprobate în 2010 pe fiecare acțiune în parte este după cum urmează: 
*Schimburi de tineri (Acțiunea 1.1) – 87
*Inițiative ale tinerilor (Acțiunea 1.2) – 114
*Proiecte pentru democrație participativă (Acțiunea 1.3) – 14
*Serviciul European de Voluntariat (Acțiunea 2) – 52
*Cooperare cu țările asociate la program prin politica europeană de vecinătate (Acțiunea 3.1) – 20
*Proiecte de formare și rețele (Acțiunea 4.3) – 16
*Întâlniri ale tinerilor și ale responsabililor de politici de tineret (Acțiunea 5.1) – 14
În aceste proiecte sunt implicați direct peste 5.000 de tineri.
Bugetul de 4.373.095 de euro pentru finanțarea de proiecte a fost alocat în totalitate.
În anul 2010, ANPCDEFP a organizat, prin rețeaua de formatori a programului Tineret în Acțiune, 107 cursuri de formare, la care au luat parte 2.111 participanți. Prin rețeaua de persoane resursa Tineret în Acțiune s-au organizat 262 de activități de informare, la care au luat parte 5.960 de participanți.
În 2011 -  4.373.228 de euro pentru finanțare de proiecte
În 2011, România are alocat un buget total de 4.373.228 de euro, pentru finanțarea de proiecte prin programul „Tineret în Acțiune”.
Vor avea prioritate proiectele axate pe următoarele teme, stabilite la nivel european:
*Anul European al Voluntariatului
*Somajul în rândul tinerilor
*Creșterea incluzivă
*Provocările globale legate de mediu și schimbări de climă
*Creativitatea și antreprenoriatul
În completarea temelor prioritare stabilite la nivel european, există și o serie de priorități naționale tematice. În procesul de evaluare se va acorda prioritate proiectelor care promovează explicit educația nonformală și conceptul de voluntariat; care au ca obiectiv protecția mediului sau implicarea tinerilor cu dizabilități; care se derulează în mediul rural, cu implicarea tinerilor din comunitate; care presupun derularea de activități ce se adresează minorității rome sau care dezvoltă abilități necesare pentru angajare și abilități de antreprenoriat.
De asemenea, ANPCDEFP, prin programul „Tineret în Acțiune”, se va implica activ în derularea Anului European al Voluntariatului și a evenimentelor ce se vor organiza în acest context, printre care se numără:
*Conferința națională de consultare cu privire la strategia națională pentru dezvoltarea voluntariatului în România
*Caravana europeană AEV 2011 în România
*ONGFest
Gala națională de recunoaștere a voluntarilor și proiectelor de voluntariat „Tineret în Acțiune” (Youth in Action) este programul Uniunii Europene care susține activitățile de învățare nonformală pentru tineri, prin finanțarea de proiecte. Programul, cu finanțare de la Comisia Europeană, promovează voluntariatul, inițiativele tinerilor, participarea activă a acestora la nivelul comunității și în cadrul procesului decizional, includerea tinerilor cu opotunități reduse, dialogul intercultural.
În România, programul este gestionat de Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale.
În cadrul „Tineret în Acțiune” pot candida organizațiile neguvernamentale, instituțiile publice care lucrează cu tinerii, școlile speciale pentru tineri cu dizabilități și grupurile informale de tineri.
Pentru mai multe detalii privind programul „Tineret în Acțiune”, puteți accesa site-ul programului, www.tinact.ro. (Miruna Covaci)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 18:56:23 Ora standard a Europei de Est