Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Admiterea din septembrie 2007

Universitatea Oradea

Admiterea din septembrie 2007

În sesiunea septembrie 2007, admiterea în învățământul superior la Universitatea Oradea se organizează pe studii universitare de licență (pe locurile rămase vacante după sesiunea din iulie), studii de masterat, și cursuri de perfecționare postuniversitare de specializare, pentru absolvenții cu diplomă de licență, respectiv diplomă de absolvire, pentru continuare de studii a absolvenților cu diplomă ai învățământului de scurtă durată...

Mai sunt locuri bugetate, și locuri cu taxă la un număr de opt facultăți, după cum urmează: la Facultatea de Energetică: 27 fără taxă și 90 cu taxă (27; 90), Fac. de Inginerie Managerială și Tehnologică (27; 81), Fac. de Istorie, Geografie și Relații Internaționale (14; 228), Fac. de Medicină și Farmacie (27; 414), Fac. de Științe (38; 247), Fac. de Științe Politice și Științele Comunicării (2; 32), Fac. de Științe Socio-Umane (2; 125), Fac. de Textile și Pielărie (13; 105). La toate celelalte zece facultăți au mai rămas locuri doar cu taxă (la Fac. de Arhitectură și Construcții, Fac. de Arte Vizuale, Fac. de Educație Fizică și Sport, Fac. de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației, Fac. de Litere, Fac. de Muzică, Fac. de Protecția Mediului, Fac. de Științe Economice, Fac. de Științe Juridice, și Facultatea de Teologie Ortodoxă).
În cadrul ciclului de studii universitare de licență –I.D. sunt 76 de locuri cu taxă la Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică (cu o taxă anuală de școlarizare de 1.770 de lei) și 513 locuri la Facultatea de Științe Economice (cu o taxă anuală de școlarizare de 2.100 de lei).
La ciclul de studii universitare de licență – FR sunt 216 locuri cu taxă la Facultatea de Științe Socio-Umane (cu o taxă de școlarizare de 1.400 de lei).
În cazul studiilor postuniversitare de Masterat sunt locuri și cu taxă și fără taxă la 16 facultăți și la Departamentul pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului Didactic (D.P.P.P.D.).
Mai sunt apoi locuri cu taxă la studii postuniversitare de specializare (SPS) și cursuri de perfecționare postuniversitare (CPP) la patru facultăți și la D.P.P.P.D., precum și la ciclul de studii universitare de doctorat, în nouă domenii, cu un total de 163 de locuri (12 cu bursă, și 11 fără bursă, la zi, fără taxă, precum și 140 la FF, cu taxă).
Pentru admitere, perioada de înscriere a început în 4 septembrie, și ține până în 16 septembrie, inclusiv, perioadă în care se vor susține și probele eliminatorii; probele de admitere se vor desfășura între 18 și 20 septembrie.
Taxa de înscriere la examenul de admitere este de 100 de lei , iar cea de înmatriculare, de 35 de lei.
Sunt scutiți de taxa de înscriere la admitere candidații care sunt orfani de un părinte sau de ambii, cei proveniți de la casele de copii sau din plasament familial, copiii eroilor martiri ai Revoluției, candidații răniți în luptă pentru victoria Revoluției din decembrie 1989, candidații ai căror părinți sunt cadre didactice sau sunt pensionați (sau decedați) din învățământ, precum și candidații ai căror părinți sunt angajați ai Universității din Oradea...
La cererea de înscriere, se anexează următoarele acte: diploma de bacalaureat/licență sau diploma echivalentă cu aceasta, în original sau copie legalizată; foaia matricolă de la liceu/ facultate, în original; certificat de naștere, xerocopie; trei fotografii tip buletin de identitate; chitanță de achitare a  taxei de admitere; adeverință medicală tip MS 18-1-1, eliberată de cabinetele medicale școlare, dispensarul teritorial, după caz, vizată de medicul universității (din care să rezulte că sunt apți pentru specializările la care candidează).
Pentru mai multe detalii, intrați pe site-ul Universității Oradea, www.uoradea.ro, pe Admitere.
Ovi DAN

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:58:08 Ora standard a Europei de Est