Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Vizită pregătitoare în Turcia

Un nou proiect în pregătire

Vizită pregătitoare în Turcia

Prof. Oros Erika, responsabil cu proiectele la nivelul Școlii cu clasele I-VIII „Gáspár András” din Biharia, a fost delegată pentru o vizită pregătitoare în Turcia, la Akçakoca (Düzce).

Proiectul se derulează cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, prin intermediul Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, beneficiind de un grant de 1.000 de euro.
Întâlnirea a avut loc între 28 noiembrie și 3 decembrie 2010. Scopul reuniunii a fost acela de a scrie împreună un proiect Comenius pentru următorii doi ani școlari. La întâlnirea din Turcia au fost prezenți profesori din șapte țări: un reprezentant din Franța, doi din Italia, unul din Spania, doi din Latvia, unul din Polonia, trei din Turcia și un profesor din România.
 Proiectul urmărește educația pentru sănătate (cu titlul: Travel to healthy food, around Europe - Călătorie în lumea alimentației sănătoase în întreaga Europă). În cadrul reuniunii, partenerii au discutat despre importanța acestei teme și modul în care va fi implementată în activitățile școlare, obiective, activități și sarcinile fiecărui partener de proiect.  „Se urmărește să se exploreze ce le place tuturor copiilor să mănânce, facându-se comparație cu obiceiurile alimentare ale copiilor din alte țări, iar în final să fie stabilită care este mâncarea sănătoasă. Se va urmări, de asemenea, ca ei înșiși să descopere cât, ce și când se poate mânca; ce înseamnă o alimentație sănătoasă și care sunt consecințele dacă nu ținem cont de ea.
La reuniune, fiecare profesor și-a prezentat în power point orașul/satul, școala și activitățile specifice. Am vorbit despre curriculumul școlar și am comparat sistemele de învățământ.
Am vizitat școala-gazdă și orașul, iar primarul și guvernatorul ne-au prezentat pe scurt istoricul orașului. Am vizitat cea mai mare și renumită moschee a orașului, precum și atracțiile din vecinătate. Cea mai mare surpriză a fost excursia la Istanbul.
Ne-am luat rămas bun în speranța că proiectul pregătit va avea succes și va primi finanțare”, ne-a declarat  prof. Oros Erika. (Ov. D.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:39:12 Ora standard a Europei de Est