Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Am plecat să colindăm”

În ultimele două zile de școală

„Am plecat să colindăm”

„Practicile tradiționale ale sărbătorilor de iarnă moștenite din cele mai vechi timpuri se desfășoară și în prezent în forme deosebit de variate, implicând participarea întregii colectivități, inclusiv a copiilor. Crăciunul concentrează o seamă de ritualuri și obiceiuri între care se remarcă, în toată frumusețea și prospețimea sa, colindatul copiilor.

Urările copiilor sunt de cele mai multe ori scurte, după care, în versuri pline de umor, solicită gazdei darurile. Conținutul urării poate să fie același la fiecare casă colindată. Copiii sunt răsplătiți întotdeauna cu daruri. Momentul colindatului este și o metodă de socializare, chiar un exercițiu de lucru în echipă, o metodă de amuzament constructivă. De ce? Pentru că a colinda înseamnă întâi să pregătești „un program” împreună cu un grup, implicit să repeți, să fii atent la cel de lângă tine, să urmezi pulsul și ritmul grupului. Momentele în care colindatorii merg spre altă gazdă, sunt momente de veselie și interacțiune. Din umbrela colindatului fac parte obiceiul mersului cu Steaua, Viflaimul, Craii etc. În orașele mai mari se pierd mai ușor aceste tradiții. Colindatul copiilor în mediu familial (părinților, rudelor, prietenilor) este o metodă de a duce tradițiile mai departe”.
Pornind de la aceste considerente, elevii clasei a II-a C, de la Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea, în ultimile două zile de școală au inițiat activitatea „Am plecat să colindăm”. S-au organizat, au învățat câteva colinde, și-au confecționat o stea, și-au făcut un plan cu cei pe care-i vor colinda, după care au plecat (pe jos) să vestească marele praznic al nașterii Domnului Iisus Hristos.
După cum era firesc, au început cu cei ce conduc instituția noastră, doamna director Gheorghina  Bîrlădeanu și domnul director adjunct Velimirovici Cosmin, au continuat cu dnele secretare Handru Florica și Neaga Magdalena, dna contabilă Andruța Daniela, cu cadrele didactice prezente.
Au trecut și pe la familiile colegilor noștri: Pop Gabriel, Haivas Adrian, Galiș Bogdan, Gavrilaș Patricia, Szabo Gergo, Ghiulai Denis și Brad Bianca (din Nojorid). Nu i-au uitat nici pe preșcolarii de la Grădinița nr. 44 (educ. Toia Viorica) și Grădinița nr. 55 (educ. Florescu Cornelia și Vidican Mihaela). Acestora, pe lângă colindele pregătite, le-au dăruit felicitări realizate de ei. În drumul lor, au adus bucuria sărbătorii ce urma să vină și echipei de angajați de la restaurantul din apropierea școlii noastre. Un ultim popas l-au făcut împreună cu clasa a II-a A (înv. Cozma Aurica), sub coordonarea domnului prof. Galfi Ștefan (responsabil cu parteneriatul dintre cele două instituții) la Căminul Felix din Sântandrei, unde locuiesc câțiva dintre elevii școlii noastre.
Peste tot, elevii au fost răsplătiți de gazdele mărinimoase cu ciocolată, prăjituri, portocale, mere, suc, sărățele și napolitane...
Scopul activității a fost realizat. Copiii au făcut un gest firesc, creștinesc, preluând și continuând o tradiție. (Monica Toader)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Am plecat să colindăm”.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:22:07 Ora standard a Europei de Est