Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

MECTS premiază olimpicii români medaliați la concursurile școlare internaționale

Luni, 29 noiembrie, ora 14.00

MECTS premiază olimpicii români medaliați la concursurile școlare internaționale

28 noiembrie 2010.
Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, organizează luni, 29 noiembrie, festivitatea de premiere a elevilor care au obținut distincții la olimpiadele și concursurile școlare internaționale în anul școlar 2009-2010. Evenimentul va avea loc la sala mare a Palatului Național al Copiilor din București (Bulevardul Tineretului nr. 8 - 10, sector 4), cu începere de la ora 14.00.

Cu acest prilej vor fi recompensați 120 de elevi câștigători a 140 de distincții (31 de medalii de aur sau premii I, 51 de medalii de argint sau premii II, 55 de medalii de bronz sau premii III și trei mențiuni) la olimpiadele internaționale sau regionale (juniori și seniori) de matematică, biologie, filosofie, geografie, chimie, fizică, informatică, limbă, comunicare și literatură română, limbă latină, astronomie și astrofizică. De asemenea, vor fi premiați cei 154 de  profesori care i-au pregătit, precum și cele 62 de școli din care provin laureații.
Potrivit reglementărilor în vigoare, și în acest an, prin ordin al ministrului Educației, cuantumurile premiilor acordate medaliaților la olimpiadele internaționale sau regionale pe discipline au fost indexate. Astfel, noile cuantumuri pentru premianții la olimpiade internaționale sunt: 11.300 RON - medalie de aur și premiul special pentru punctaj maxim, 8.750 RON - premiul I/medalie de aur, 7.500 RON - premiul II/medalie de argint, 5.350 RON - premiul III /medalie de bronz și 3.650 RON - mențiune (sau diplome echivalente). Valorile noilor premii acordate elevilor care s-au impus în competițiile regionale (olimpiade balcanice, Olimpiada Internațională Pluridisciplinară Yakuția, Olimpiada Central Europeană de Informatică, Olimpiada de Chimie „D.I. Mendeleev") sunt: 4.000 RON - premiul I/medalie de aur, 3.400 RON - premiul II/medalie de argint, 2.650 RON - premiul III /medalie de bronz/medalie de bronz și 2.300 RON - mențiune (sau diplome echivalente).
Pentru profesorul/ profesorii care au pregătit elevul/ elevii se acordă un singur premiu, în cuantumul cel mai mare prevăzut pentru unul din elevii săi/lor. Pentru școala pe care elevul/elevii o frecventează sau au frecventat-o se acordă câte un premiu, în cuantumul prevăzut pentru fiecare elev premiat. În acest ultim caz, sumele primite vor fi utilizate pentru dotări destinate sprijinirii eficienței procesului de învățământ.
Fondul total de premiere alocat de MECTS este de 1.823.725 RON. (Biroul de presă)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:50:13 Ora standard a Europei de Est