Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un nou început, cu un nou director

La Liceul Teoretic „Lucian Blaga” Oradea

Un nou început, cu un nou director

De la 1 septembrie, Liceul Teoretic „Lucian Blaga” are un nou director, în persoana dlui profesor Ioan Hora, cel mai vechi dascăl al școlii, cu 34 de ani de activitate în acest liceu. Când a venit, în 1973, era cel mai tânăr profesor, deși avea deja patru ani la catedră. A mai ocupat funcții de răspundere în conducerea liceului timp de 12 ani, iar cinci ani a fost inspector școlar.

La început de an școlar, și de mandat, are în plan trei lucruri majore
1.Să vadă elevii și dascălii școlii venind la școală într-un singur schimb
2.cabinete bine dotate la română și matematică, precum și câte un cabinet metodic bine utilat la fiecare rând de clase ale ciclului primar,
3.reamenajarea bazei sportive.
Pentru realizarea obiectivului numărul unu este nevoie de construirea unui nou corp de clădire, în prelungirea celui existent, cu aducerea bustului poetului și patronului spiritual în față, la intrare; un edificiu cu opt săli de clasă, pentru ciclul primar, sală festivă, sală de mese și sală de sport. Pentru dotarea celor șase cabinete metodice au și fost procurate calculatoarele, monitoarele, imprimantele, TV, DVD, și CD player-ele. Pentru baza sportivă se va bate să obțină fonduri cât mai urgent pentru că așa nu se mai poate, să bați mingea din groapă-n groapă.
Fațada laterală așteaptă termopanele
„Schelele sunt ridicate, dimensiunile sunt luate, acum așteptăm din moment în moment să sosească muncitorii cu termopanele. Lucrarea va continua până la înlocuirea tuturor geamurilor, și în restul clădirii. În față, geamurile au fost înlocuite anul trecut. Cu toate acestea școala este pregătită pentru începerea cursurilor. Grupurile sanitare au fost reabilitate, s-au făcut igienizări, iar în cinci săli, s-a montat parchet laminat. Au fost achiziționate 100 de băncuțe cu un loc și scaune pentru trei săli de clasă…”
Pentru Adina, profesia de dascăl e o pasiune
Dintre cele șase cadre noi ale școlii, astăzi (joi, 6 septembrie 2007), am cunoscut-o pe Adina Sabadoș, noua profesoară de biologie, absolventă 2007 a Facultății de Științe a Universității orădene. Ea a reușit să prindă acest post în urma concursului național unic din 16 iulie, pe care l-a luat cu 8,75. Pentru Adina, profesia de dascăl e o pasiune. „Este grea, dar și frumoasă! Am realizat acest lucru în timpul practicii la clasă, la modulul pedagogic ținut la Liceul Teoretic ”Onisifor Ghibu” și Grupul Școlar Sanitar „Vasile Voiculescu”. E optimistă și energică, încrezătoare în reușită. E convinsă că va reuși să-și apropie elevii, cu tact pedagogic, răbdare și perseverență, îmbinând exigența cu respectul, trezindu-le interesul și curiozitatea pentru biologie. Cu cei dotați și pasionați va lucra după ore pentru a obține performanțe la concursurile și olimpiadele școlare.
Ovidiu vrea „acasă”
Tot în holul de la intrare, am stat de vorbă cu Ovidiu Păcurar, fost elev al liceului (în I-VIII), care a urmat clasele a IX-a și a X-a la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, iar acum aștepta să intre la domnul director pentru că ar vrea să vină „acasă”, adică să se transfere la „Lucian Blaga”, la socio-umane.
Pe terenul de sport, aveam să-i cunoaștem pe doi foști elevi ai liceului, Alexandru Florea și Adrian Brie, care băteau minge, jucau „obligata la bară”. Cică duminică de duminică, băieții din cartier, și nu numai, încing aici un adevărat campionat de fotbal.    
Comisia metodică a dascălilor de la clasa a III-a
Cadrele didactice erau prinse cu problemele pe care și le-a programat fiecare. Unii în cancelarie, alții prin sălile de clasă, la amenajat sala, la preluarea și transportul manualelor, iar alții s-au adunat pe comisii metodice pentru discutarea planificărilor anuale și semestriale ori pentru a analiza activitatea din 2006-2007. Adriana Pădurean, profesoara de română, și diriginta clasei a X-a C, era în sala de clasă, dar nu singură, ci însoțită de patru elevi, Geanina Gorcea (Miss-a), Georgiana Tărău, Adrian Abrudan și Alex Radu, care au venit cu multă plăcere să-și  ajuta diriginta la transportul manualelor de la bibliotecă în sala de clasă. În clasa învățătoarei Florica Hora era activitate febrilă, discuții încinse pe marginea programelor, la care participau: Florica Hora, Florica Păduraru, Teodora Sâncelean, Adina Merce și Șandor Traier. La scurt timp, învățătorii de la clasele a III-a (Florica Hora, Șandor Traier și Carțiș Anca) au avut, separat, o ședință a comisiei metodice la care au analizat activitatea comisiei metodice, situația la învățătură și purtare, activitățile extrașcolare și extracurriculare. Responsabila comisiei metodice (Florica Hora) a ținut să sublinieze bunele rezultate obținute, și performanțele înregistrate de elevii Andreea Suciu și Juhasz Bianca la „Cangurul”, Bogdan Catrinar, Bogdan Buta, Andreea Suciu și Sergiu Moș la „Olimpicii cunoașterii”.   
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Un nou început, cu un nou director).

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:09:42 Ora standard a Europei de Est