Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Premiile concursului

Concursul național „Poveste de iarnă”

Premiile concursului

Luni, 20 decembrie 2010, în cabinetul de sprijin al Liceului Teologic Ortodox „episcop Roman Ciorogariu” din Oradea a avut loc etapa de jurizare a concursului național „Poveste de iarnă”.

Proiectul a fost inițiat de dnele profesor Tirpe Maria, Szabo Annamaria și Hava Laura.
Acțiunea de luni a debutat cu un cuvânt de deschidere al d-nei prof. Laura Hava, iar un grup de colindători ai Liceului Teologic Ortodox a vestit Nașterea Domnului. „Am deosebita plăcere și mulțumirea sufletească de a vă face cunoscut faptul că printre participanți avem elevi și profesori de la alte licee teologice din oraș (Liceul Teologic Greco – Catolic, Liceul Teologic Romano – Catolic, Liceul Teologic Penticostal „Betel”). Vreau să cred, că în ciuda dificultăților lumești, ne îndreptăm spre o lume în care să existe pace și bunăvoire între oameni” ne-a spus Laura. Părintele profesor Radu Rus a vorbit despre bucuria și semnificația sărbătorilor de iarnă, despre bucuria de a fi împreună, de a exista comunicare, colaborare și bunăvoire între oameni, apreciind activitatea instituției în ceea ce privește proiectele școlare și activitățile de ajutorare a semenilor aflați în dificultate. În perioada 24 noiembrie – 13 decembrie au sosit lucrări din toate colțurile țării (Iași, Timiș, Cluj, Olt, Vrancea, Focșani, Galați, Hunedoara, Satu Mare, Sibiu, Dolj, Constanța, București) la cele trei secțiuni ale concursului: creație plastică, creație literară și creație tehnologică.
Juriul de la secțiunea Creație plastică (prof. Ilisie Carmen, prof. Sârb Liliana – CSEI nr. 1 Oradea, Marcu Patricia – Liceul Teologic Ortodox „Ep. Roman Ciorogariu”) a acordat locul I pentru Învățământ special – Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 1, Oradea; la clasa I (învățământ de masă) locul I a fost adjudecat de Școala cu clasele I-VIII Nr. 11 „I. H. Rădulescu”, sector 1, București; la clasa a II-a – Liceul Teologic Greco – Catolic Oradea; la clasele a III-a și a IV-a de la Școala cu clasele I – VIII Avrig, structura Sacadate, județul Sibiu.
La secțiunea Creație literară, juriul format din dnele profesor de specialitate Rus Mirela, Dumitraș Monica, Ioana Trempe au acordat locul I pe clase astfel: clasa a V-a  de la Școala cu clasele I – VIII „B. P. Hașdeu” din Constanța și Școala cu clasele I – VIII nr. 16 Oradea; clasa a VI-a de la Școala cu clasele I-VIII Oșorhei, Bihor; clasa a VII-a de la Școala cu clasele I – VIII nr. 163 din București și Liceul Teologic Penticostal „Betel” Oradea; clasa a VIII-a de la Școala cu clasele I – VIII Vetel, Hunedoara; clasa a IX-a de la Colegiul Tehnic „V.D. Cotea” Focșani; la clasa a X-a și a XI-a, locul I este deținut de Colegiul Național „C.D. Loga” Timișoara, iar la clasa  a XII-a de Colegiul Național „Al. I. Cuza” Corabia, județul Olt.
La secțiunea Creație tehnologică, participanții au avut de realizat materiale în power point în care să promoveze turistic obiective din zona natală. Juriul format din prof. Oprea Adriana (specialitatea Geografie), prof. Bulinschi Georgeta (specialitatea Informatică) și dna Lăcătuș Carmen – director Agenția de Turism „Alegros Tours” Oradea a deliberat astfel: locul I – Colegiul Tehnic „Gh. Asachi” București (Pane Răzvan, Ceaușu Andrei), locul II – Liceul Teologic Penticostal „Betel” Oradea (Jurge Emanuel), locul III – Liceul Teologic Penticostal „Betel” Oradea (Galea Rebeca), mențiuni: Colegiul Național „C.D. Loga” Timișoara (Arcan Radu, Lupo Alexandra & Tătucu Iulia), Palatul Copiilor Arad (Tuluc Eduard), Grup Școlar „Gh. Duca” Constanța (Simion Nicoleta).
Elevii, îndrumați de profesorii lor, au reușit să trezească emoțiile și bucuriile prilejuite de venirea iernii și a Sărbătorii Nașterii Domnului. (Laura Hava)

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 17:52:37 Ora standard a Europei de Est