Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Directorii Companiei de Apă și crăciunițele au lansat o nouă provocare!

Marți, în Orășelul copiilor

Directorii Companiei de Apă și crăciunițele au lansat o nouă provocare!

Prezența crăciunițelor și a conducerii Companiei de Apă Oradea, anul trecut, în Orășelul copiilor, am considerat-o un fapt singular, chiar o excepție (fericită), dar uite că excepția întărește regula și devine o permanență, o tradiție...

Marți (21 decembrie 2010), doamna consilier Mariana Tiutin ne-a invitat din nou în Orășelul copiilor din Oradea la un „show” cu crăciunițe și directori...
Dacă sâmbătă (18 decembrie), la sediul companiei, a venit Moșul pentru toți copiii angajaților, marți, Moșul (companiei) a adus daruri în orășel pentru un grup de copii de la Centrul de Plasament nr. 2 din Oradea și Casa „Haiducii” din Husasău de Tinca.
Apa salvează planeta!
Înainte să ajungă în orășel, copiii (însoțiți de educatorii lor, Simona Tamaș și Mina Drăgan) au făcut o „incursiune” în depoul de tramvaie, s-au plimbat cu tramvaiul, iar ajunși în orășel au luat loc la mese, pentru o activitate de pictură și decorare, ornamente și podoabe pentru bradul de Crăciun. Îmbrăcați în tricouri albastre, inscripționate (cu Apa salvează planeta), copiii au pictat globuri, ajutați de educatorii lor și de „armata” de crăciunițe (albastre) și alți angajați ai companiei. Prezenți la manifestare, directorii companiei (directorul general - Ovidiu Gavra și directorul economic – Kuntz Aniko) au supervizat totul, dar le-au și dat o mână de ajutor copiilor la împodobirea bradului. Alături de cei doi directori, Ovidiu Gavra și Kuntz Aniko, compania a fost reprezentată de: Alin Sas (șef birou), pe post de cameraman și fotoreporter), dna ing. Mariana Tiutin, Vasarhelyi Georgeta, Bianca Maftei și Renata Tripa, Laura Lucaci și Aniela Vana. Atmosfera de sărbătoare a fost asigurată de Ștefan Hrușcă, cu ale sale colinde de inimă... albastră. Văzând numai albastru în jur, curând aveam să ne „cufundăm” cu totul în apă, vizionând un filmuleț despre castelele de apă ale Companiei de Apă Oradea; un film instructiv-educativ care nu ar fi rău să ajungă și pe la școlile și grădinițele noastre. „Pelicula” cuprinde informații despre „Planeta albastră”, circuitul apei în natură, domeniile în care este folosită apa, despre castelele de apă și Compania de Apă Oradea; ce face compania? Ce puteți face voi ca să protejați și să economisiți apa?
După vizionarea filmului, copiii au răspuns întrebărilor Anielei, iar Laura le-a făcut o demonstrație (experiență) de potabilizare a apei. Globurile și celelalte ornamente au înfrumusețat bradul, iar pictorii au fost răsplătiți cu pizza și  pachete-surpriză (cu dulciuri și materiale promoționale). Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Directorii Companiei de Apă și crăciunițele au lansat o nouă provocare!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:18:52 Ora standard a Europei de Est