Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

47 de unități de învățământ au sărit în ajutorul Andradei

„Eu pot, poți și tu!”

47 de unități de învățământ au sărit în ajutorul Andradei

Joi (25 noiembrie 2010), în sala de ședințe a Inspectoratului Școlar Județean Bihor a fost lansat proiectul umanitar „Eu pot, poți și tu!”... în sprijinul Andradei Bucurean (elevă în clasa a III-a, la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea). Întrebam, atunci, în articolul nostru „Cine o ajută pe Andrada?”

Astăzi vă dăm răspunsul. În ajutorul Andradei au sărit 47 de unități de învățământ. Patruzeci au și predat banii. Gojdiștii sunt iarăși campioni, cu cele mai multe calendare vândute, după cum aveam să aflăm de la doamna profesor Maria Ivănescu (de la C.S.E.I.S. din Oradea), cea care a lansat proiectul și care marți (21 decembrie 2010), a venit la școala „Dacia”, în clasa Andradei, să-i predea aparatul care o va ajuta să citească. Este vorba despre un aparat de mărit Visio (din Germania), importat de o firmă din Timișoara, care costă circa 2.000 de euro (86.700 de lei), după cum aveam să aflăm de la dl Mihai Merca, președintele asociației Bonga, cel care o învață pe Andrada să folosească aparatul de mărit.
S-au adunat 13.500 de lei
Meritul în obținerea acestui mare succes îl au, în egală măsură,  inițiatorii și coordonatorii proiectului SNAC, oameni de mare suflet care alcătuiesc echipele de implementare și coordonare: prof. Rodica Lezeu, prof. Doina Marcu, prof. dr. Florian Hava, prof. Teodora Sîncelean, Simina Morar, Maria Ivănescu, Mihai Merca și Mihaela Costea, dar și cei care au pus umărul și au adunat banii, valorificând calendarele, coordonatorii și voluntarii SNAC din cele 47 de unități de învățământ, copiii și părinții acestora care și-au deschis sufletele și buzunarele pentru a o sprijini pe Andrada.
S-au adunat 13.500 de lei, dar, așa după cum spuneam, din șapte unități nu au sosit încă banii. Doamna profesor Maria Ivănescu, coordonatorul principal al acțiunii, declara că din banii adunați se va achiziționa o imprimantă performantă care va rămâne la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Senzorială de care să beneficieze toți copiii cu probleme de vedere ai centrului. Pentru calendare s-a plătit 1.460 de lei, iar de 2.400 de lei s-au luat premii pentru tombola organizată cu acest prilej, fiind suplimentat numărul de premii de la 12 la 30: 10 sticuri și câte o cutie de bomboane de ciocolată, 10 ceasuri de mână, 10 DVD-uri și câte o cutie cu bomboane de ciocolată la fiecare premiu. În plus, asociația Bonga (cea care s-a ocupat cu achiziționarea aparatului și cu premiile de tombolă) va mai acorda primilor trei care își vor ridica premiile câte un tricou al asociației, câte o căciuliță și rechizite. Și următorii (de la 4 la 30) vor mai primi și alte premii-surpriză.
O multifuncțională A3 și un reportofon... tot pentru Andrada
În cuvântul său, directorul școlii „Dacia”, dl prof. dr. Florian Hava, a mulțumit tuturor celor care s-au implicat și au sărit să o ajute pe  Andrada, cadre didactice, copii și părinți. La nivelul școlii „Dacia” s-au adunat 22,5 milioane (2.250 de lei), din care se vor achiziționa, tot pentru Andrada, o multifuncțională A3 și un reportofon, care să o ajute în procesul instructiv-educativ...
Recordul, bucuria, lumina din ochii Andradei, a părinților și a doamnei învățătoare, profesor Teodora Sîncelean, au dat măsura unui succes umanitar de proporții pe care, iată, l-a obținut Andrada Bucurean în preajma marelui praznic împărătesc care se apropie, fiind, în același timp, o izbândă a copiilor, dascălilor și părinților, o dovadă de milostenie, de deschidere a sufletului pentru a primi vestea Nașterii Pruncului Sfânt.
Eu pot, tu poți, el poate, noi (toți) putem... atunci când vrem!
În numele Andradei și al omeniei, felicitări tuturor!
Câștigătorii tombolei
Ban Denisa – Șc. „Ion Bogdan” Oradea, Bilti Luciana - Col. Ec. „Partenie Cosma”, Chiriloaei Robert -  Lic. Teol. Greco-Catolic, Cocis Florin - C. N. „Emanuil Gojdu”, Cocos George – Șc. „Miron Pompiliu” Ștei, Comaniciu Andrei - Lic. Teol. Greco-Catolic, Craciun Vlad  - Șc. nr. 16 Oradea, Cristutiu Bianca - C. N. Octavian Goga” Marghita,  Dinu Miruna – „Oltea Doamna” Oradea, Fekete Mark – „Oltea Doamna” Oradea, Frențiu Flavia – C.N. „Avram Iancu” Ștei, Gall Rachel - Lic. Teol. Reformat „Lorantffy Zsuzsanna”, Herman Andrei – C.T. „Mihai Viteazul” Oradea, Jitaru Darius – Grădinița nr. 20, Laslau Malin - Lic. Teol. Greco-Catolic, Marcus Alex – Grădinița nr. 42 Oradea, Oros Claudiu - C. T. Traian Vuia”, Plugar Ioana - Gr. Șc. Sanitar Vasile Voiculescu”,  Popa Vlad - C. N. „Emanuil Gojdu”, Popescu Patricia - Șc. „George Coșbuc” Oradea, Popovici Patricia - C. N. „Emanuil Gojdu”, Rusu Patrik - Lic. Teol. Ortodox. „ep. Roman Ciorogariu”, Sabau Cristina – Șc. Ioan Slavici Oradea, Scurt Florina - Col. Ec. „Partenie Cosma”, Sincai Razvan - C. N. „Emanuil Gojdu”, Sirca Denisa - Col. Ec. „Partenie Cosma”,  Szegecs Victoria – Grădinița nr. 53 Oradea, Tocut Codrin - C. N. „Emanuil Gojdu”, Trif Alexandru - C. N. „Emanuil Gojdu”,  Ursutiu Benjamin - L. T. Dobrești.
Vă mulțumim, dle Mihai Merca, pentru lista câștigătorilor. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: 47 de unități de învățământ au sărit în ajutorul Andradei.  

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:02:47 Ora standard a Europei de Est