Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Curs de formare în domeniul protecției mediului și al dezvoltării locale

Pentru tinerii din Remetea

Curs de formare în domeniul protecției mediului și al dezvoltării locale

Asociația Gata Oricând, în parteneriat cu Centrul pentru arii protejate și dezvoltare durabilă-Bihor (CAPDD), a organizat Curs de formare în domeniul protecției mediului și al dezvoltării locale pentru tinerii din comuna Remetea.

Organizatorii cursului și-au propus să instruiască tineri cu vârsta cuprinsă între 14 și 35 de ani, din comuna Remetea, în domeniul protecției mediului și al dezvoltării locale, astfel încât aceștia să înțeleagă valoarea naturii din comună și să contribuie la protejarea și valorificarea acesteia. Participanții au primit certificat de participare.
Cursul s-a desfășurat în 4-5 august 2007, la Remetea, și a cuprins două module: curs teoretic – însușirea unor noțiuni despre educația ecologică, protecția mediului și dezvoltare locală durabilă, și un curs practic - vizitarea unui obiectiv turistic important pentru comuna Meziad, precum și conceperea unui pliant pentru promovarea acestui obiectiv.
Acțiunea face parte din cadrul proiectului Educația nonformală și formarea tinerilor din mediul rural – comuna Remetea, județul Bihor - pentru protecția mediului și dezvoltare locală, proiect finanțat de Autoritatea Națională pentru Tineret, prin Direcția Județeană pentru Tineret – Bihor.  
Proiectul are ca scop realizarea unor activități nonformale pe tema protecției mediului și a dezvoltării locale, în termeni de dezvoltare durabilă pentru tinerii din zona rurală – comuna Remetea, județul Bihor, în scopul implicării active a acestora în protecția mediului în care trăiesc și în promovarea și conservarea valorilor comunei pentru susținerea dezvoltării locale. Proiectul presupune implementarea a două activități. Una dintre aceste activități este cursul de formare a 20 de tineri din comuna Remetea pentru promovarea și conservarea patrimoniului natural, îmbinându-se astfel componenta de mediu cu cea de dezvoltare locală. A doua activitate presupune tipărirea a 2000 de pliante despre obiectivul ales de cei 20 de participanți la curs spre a fi promovat, în limba română, ca rezultat al muncii depuse de tineri la cursul de formare. Prin aceste pliante se urmărește creșterea capacității tinerilor în implicarea creării acestui pliant și luarea deciziilor asupra ceea ce definește identitatea comunei, asupra ceea ce necesită promovare, protecție și conservare.
 Ioana MELEG

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:00:38 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...