Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Crenguța fermecată și sufletele înfrățite!

O iarnă ca-n povești la Husasău de Tinca

Crenguța fermecată și sufletele înfrățite!

Imagini din „Iarna pe uliță”... și mai mult decât atât, am văzut vineri (17 decembrie 2010) la Husasău de Tinca, pe „dealul” din curtea școlii...

Cum au ieșit din microbuze, copiii orădeni au început să zburde în voie, ca niște mielușei scăpați din țarc, să facă cunoștință cu zăpada de Husasău, să se dea pe gheață, să arunce cu bulgări și să plonjeze în zăpadă pentru o poză de album...
Într-o asemenea „zodie” ne-am găsit noi, vineri, niște oaspeți dragi, primiți cu tot sufletul de Geta și Cami, de întreaga școală ridicată în picioare, în frunte cu distinsul său director, prof. Nicolae Vrăbieș, pentru a-și primi partenerii de proiect din clasa I, de la Liceul Teologic Baptist „Emanuel” din Oradea, îndrumați de prof. Anca Ardelean.
Camelia Chișe (cu o jumătate de suflet rămasă la „Emanuel”) și Georgeta Gligor (un munte de bunătate și știință de carte, un veteran al proiectelor) au pus de un parteneriat cu trei clase de la Liceul Teologic Baptist „Emanuel” din Oradea (I A și B și III A, înv. Violeta Sârb, prof. Anca Ardelean și prof. Mihaela Bodea). Ce motiv și ce simbol mai potrivit puteau alege Cami, Geta și Anca proiectului lor decât „Crenguța fermecată” în stare să facă minuni, așa cum le place și copiilor...
„Colindătorii suntem noi!”
Așa or fi zis, pentru început, cei mari privind la cei mici, dar când au prins a-și deschide gurițele ăi mici, s-a făcut liniște, cu toți au tăcut mormânt auzind glasurile micilor artiști, care au cântat dumnezeiește sub bagheta Georgetei, acompaniați la chitară de Camelia. Au cântat ca niște profesioniști, au recitat și au jucat teatru (în rolurile principale: Crăiasa Zăpezilor – Bianca Nicoară, Gabriel Hanaș - omul cu Crenguța fermecată, Călin Bărar - Omul de zăpadă), iar Geta i-a premiat. Le-a înmânat acele diplome de merit pe care ei le-au câștigat la concursul național „Euroșcolarul”.
Oaspeții orădeni nu puteau rămâne insensibili la regalul partenerilor, așa încât le-au luat locul pe scenă și ne-au bucurat sufletele cu un recital muzical religios de sezon, vestind Nașterea Pruncului Sfânt.
După o zbenguială prin zăpadă, partenerii de proiect s-au retras în sălile lor de clasă, gazdele au urmărit un moment de teatru de păpuși, prezentat de familia Zerghe David și Felicia, cărora li s-a alăturat Alina Cioti, studentă a Universității „Emanuel” din Oradea. În momentul teatral, elevii Getei și Cameliei au urmărit cu sufletul la gură povestea Musafirului misterios al bunicului Petru (nimeni altul decât Iisus Hristos).
A urmat un alt moment emoționant - schimbul de daruri. Elevii Ancăi ambalaseră frumos câteva daruri pentru prietenii lor din Husasău (dulciuri, jucării, fulare, șepcuțe), iar dl director Nicolae Vrăbieș, ajutat de Geta și Camelia, a împărțit pungile cu surprize, dăruite de dl ing. Mihai Faur - primarul comunei, un apropiat al școlii și copiilor, care, în  vară, a rezolvat problema ca elevii din Husasău de Tinca să nu mai învețe în două schimburi, prin construirea unei clădiri cu două săli de clasă (unde învață elevii claselor a II-a și a IV-a, chiar partenerii de proiect ai orădenilor).
Preț de mai bine de două ore, partenerii de proiect s-au aflat într-un dialog permanent, pe scenă, în sala de clasă, la gustare și la joacă, în curte la zăpadă – bucuria fără seamăn a copiilor.
Discutând cu Georgeta Gligor, aveam să aflăm că în 10 decembrie, s-a întors de la un proiect școlar interjudețean pe care îl are cu Palatul Copiilor și Elevilor din Carei (județul Satu Mare). Geta le are cu proiectele încă din 2007, când a derulat primul proiect pentru școala din Oșand. În 2008, avea să participe la un proiect Leonardo cu un colegiu tocmai în Spania...  
Acum e încântată de proiectul cu Liceul Teologic Baptist „Emanuel” din Oradea. La fel de bucuroase s-au arătat Camelia și Anca. După voioșia manifestată de copii și după chipurile părinților însoțitori, vor concluziona că de fapt cu toții, actorii și beneficiarii acestui proiect au petrecut clipe de satisfacție, dată de atmosfera caldă, prietenoasă în care s-a desfășurat întâlnirea partenerilor de proiect. Iar iarna-drăguța nu putea decât să sporească încântarea generală, cu darurile sale inegalabile! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Crenguța fermecată și sufletele înfrățite!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:44:53 Ora standard a Europei de Est