Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Deschide-ți sufletul și ajută-ți aproapele!

„Împreună, pentru o lume mai bună”

Deschide-ți sufletul și ajută-ți aproapele!

Pretutindeni, se mai găsesc oameni milostivi, care, din puținul lor, dau și altora, pentru că așa simt, pentru că așa vor, călăuzindu-se după principiul: „Fă întotdeauna altuia ceea ce ai vrea să facă altul pentru tine” (Este și deviza adoptată de o mână de femei minunate, constituite într-o familie de binefăcători, sub culorile clubului Kiwanis din Marghita).

Cu asemenea gânduri bune au pornit la drum și partenerii proiectului „Împreună, pentru o lume mai bună”, dascăli cu suflet mare de la trei școli orădene (școlile nr. 11 și 16 și L.P.S. „Bihorul”), alăturându-se unor oameni generoși de la asociația „Caritas Eparhial” Oradea, care fac mult bine semenilor.
Pentru un Crăciun (mai) fericit!
 Cu gândul la praznicul împărătesc al Nașterii Domnului nostru Iisus Hristos, elevii, părinții și cadrele didactice de la Școala cu clasele I – VIII nr. 11 Oradea au întreprins, vineri (17 decembrie 2010), o acțiune caritabilă ajutând niște familii nevoiașe, nominalizate de partenerii de proiect de la „Caritas Eparhial”.
„Sensibilizați de nevoile materiale ale unor familii din comunitatea noastră, am venit în întâmpinarea acestor familii, ajutându-i cu diverse produse alimentare, în speranța că Sărbătoarea Crăciunului va încălzi și sufletele lor, ne-a declarat prof. Carmen Nica. Acesta este și scopul proiectului nostru: dezvoltarea durabilă a comunității privind implicarea părinților și elevilor în activități de voluntariat și civice care vin în întâmpinarea nevoilor familiilor dezavantajate, aflate în evidența asociației „Caritas Eparhial” Oradea...”, a mai spus dna Carmen Nica.
Coordonatorii de proiect sunt prof. Adelina Iacob – directorul Școlii cu clasele I-VIII nr. 11, și prof. Tiberiu Chiș, iar din echipa de proiect fac parte: prof. Terezia Ilisei, Monica Vașadi și Carmen Nica.
Așa după cum spuneam, în cadrul acestui proiect, partenerii sunt: Școala cu clasele I-VIII nr. 16 (reprezentată de dl director Mircea Gârba și prof. Gabriela Nedelcu, în calitate de coordonatori de proiect, alături de echipa școlii, alcătuită din: prof. Corina Gârba, Rodica Vlad, Veturia Nica și Udvardi Ildi), Liceul cu Program Sportiv „Bihorul” (coordonatori: prof. dr. Dan Matei Constantin – directorul liceului, și prof. Felicia Bulzan; echipa de proiect: prof. Simona Zau, Cătălin Lazăr, Violeta Siladi și Paula Marian), precum și asociația „Caritas Eparhial” , reprezentată de directorul asociației, Adela Ghițulesu.
În asemenea acțiuni, nimic nu e prea mult sau prea puțin, pentru că măsura gestului este dată de vibrația pe care o produc faptele noastre în sufletul beneficiarilor. Cert este că această acțiune caritabilă nu poate să nu producă efectul scontat: bucurie revărsată din ochii plânși, gânduri dragi și mulțumiri din adâncurile sufletului. (Ovi DAN)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:45:36 Ora standard a Europei de Est