Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Dăruiește un zâmbet!”

La școala „Dacia” a fost lansat proiectul educațional (național)

„Dăruiește un zâmbet!”

Un colectiv de cadre didactice de la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea a lansat, la nivel național, proiectul educațional „Dăruiește un zâmbet!”

„Prin intermediul acestui proiect, cu deschidere națională, ne propunem sensibilizarea elevilor din ciclul primar și gimnazial prin diferite acțiuni de voluntariat și de caritate, realizate în colaborare cu diferite instituții; ilustrarea prin creații literare și lucrări artistico-plastice a trăirilor legate de evenimente importante din viața lor și a comunității (Nașterea Domnului, 8 Martie, Paștile și 1 Iunie), precum și valorizarea creațiilor elevilor”, ne-a declarat responsabilul de proiect, prof. dr. Florian Hava (directorul școlii).
Coordonatorii de proiect (prof. Teodora Sîncelean și Florica Hava) ne-au invitat, zilele trecute, la vernisajul expoziției cu vânzare organizate în cadrul primei etape, expoziție cuprinzând podoabe și ornamente (dar nu numai) pentru pomul de Crăciun; în paralel a fost declanșat un concurs (național) de creații literare (povestiri) în care să se relateze, pornind de la întâmplări adevărate, fapte de caritate făcute de elevi cu prilejul sărbătorilor de Crăciun, cu tema  „Și eu pot fi un bun creștin”. Dorim astfel să antrenăm elevii în activități de creație literară și artistică prin care să-și formeze priceperi și deprinderi care să le dezvolte potențialul creator. Totodată, urmărim să dezvoltăm elevilor calități precum: toleranța, altruismul, cooperarea, comunicarea, solidaritatea și cultivarea încrederii în forțele proprii”, a ținut să sublinieze prof. Florica Hava - coordonator de proiect.
În continuare, prof. Teodora Sîncelean (celălalt coordonator de proict) ne-a prezentat următoarele trei etape ale proiectului: „Cu prilejul zilei de 8 Martie, se vor confecționa mărțișoare și felicitări pe care le vom oferi spre vânzare într-un târg de mărțișoare. De asemenea, se va realiza un concurs de creație literară cu tema „Mama - ființa cea mai iubită”.
Cu ocazia sărbătorilor Pascale, se vor confecționa podoabe specifice acestei sărbători, care vor fi expuse spre vânzare; în paralel se va desfășura concursul (național) de creație literară cu tema: „Și eu pot fi un bun creștin” (texte narative, legate de sărbătorirea Paștilor).
De 1 Iunie, ne-am propus o activitate în colaborare cu C.S.E.I. „Orizont” cu tema „Copil ca tine sunt și eu”; realizarea unor lucrări artistico-plastice pe această temă, precum și a unor  „compuneri în lanț” (începe un grup de elevi, continuă altul și finalul îl redactează un al treilea grup).
Banii obținuți din vânzarea de obiecte în cadrul celor patru etape vor fi vărsați într-un cont special creat și direcționați spre fundații umanitare. În finalul proiectului, lucrările de creație literară premiate vor fi publicate în broșura proiectului”.
Potrivit calendarului, activitățile și responsabilitățile sunt împărțite „frățește” celor opt membri ai echipei de proiect: înv. Popovici Aurelia, prof. Bucșe Georgeta, înv. Negruț Gabriela, Floruț Maria și Zlibuț Diana, prof. Bojan Mariana, Mihuț Niculina – toate șapte de la școala „Dacia” și prof. Kanalaș Liliana – de la C.S.E.I. „Orizont” Oradea.
În derularea acest proiect educațional național, membrii echipei de proiect și coordonatorii așteaptă sprijin și o implicare cât mai activă și eficientă a partenerilor: Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Episcopia Ortodoxă Română a Oradiei, Palatul Copiilor și Elevilor Oradea și Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Orizont” din Oradea. (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Dăruiește un zâmbet!”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:45:57 Ora standard a Europei de Est