Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Tabăra de voluntariat în Parcul Natural Apuseni

În zona platoului carstic Padiș

Tabăra de voluntariat în Parcul Natural Apuseni

Asociația Gata Oricând, în parteneriat cu Centrul pentru arii protejate și dezvoltare durabilă - Bihor (CAPDD) și Administrația Parcului Natural Apuseni a organizat cea de-a doua ediție a Taberei de voluntariat în Parcul Natural Apuseni.
Tabăra de voluntariat s-a desfășurat în perioada 23 - 30 iulie 2007, în zona platoului carstic Padiș din Parcul Natural Apuseni.

Cei circa 30 de tineri studenți care au luat parte la tabără au avut de întâmpinat adevărate provocări – parcurgerea unor trasee turistice unde au trebuit refăcute sau șterse marcajele, înlocuirea panourilor indicatoare de pe trasee și montarea unora de avertizare pentru turiști, discuții cu turiștii de la care au încercat să afle, printre altele, de ce vin în zonă și ce părere au despre cum este aceasta gestionată, respectiv cărora le-au oferit informații despre statutul de parc natural al zonei și despre regulile de protecție a mediului care se aplică în consecință aici. Mai mult, pe lângă asistarea membrilor Serviciului Public Salvamont-Salvaspeo în montarea indicatoarelor turistice, s-au făcut patrulări pe traseele turistice mai circulate, alături de aceștia.
„A fost o experiență plăcută!”
Câteva părerile despre tabără:
„Tabăra de voluntariat organizată în zona Padiș a fost o experiență frumoasă, unde am aflat multe lucruri noi atât despre Parcul Natural Apuseni, cât și despre ideea de “educare a turistilor” în scopul păstrării parcului cât mai curat. Am privit lucrurile dintr-o altă perspectivă, a unor oameni care protejează natura; prieteni ai naturii.”
„Din punct de vedere al organizării taberei, a fost bine pusă la punct, am comunicat foarte bine cu organizatorii, având ocazia să legăm noi prietenii. Pentru noi a fost o experiență plăcută cu care sperăm să ne mai întâlnim.” (Meszaros Emese - Fac. Științe Economice-Turism și servicii, anul III gr.II, 22 ani, Reștea Alina- Fac. Istorie-Geografie, anul II GT, 21 ani). 
Ioana Popa, coordonatoarea taberei, consideră că „pentru tinerii din zonă, și mai ales pentru studenții de la facultățile de profil este important să participe la astfel de tabere, deoarece aici pot ajunge să cunoască patrimoniul natural deosebit al Apusenilor, pot înțelege ce înseamnă o arie naturală protejată și cum ar trebui să fie turismul într-o astfel de zonă. Mai mult, pentru acești tineri este o ocazie foarte bună să învețe să se organizeze și să se descurce într-un context de tabără cu care se pot întâlni în viitor, chiar la locul lor de muncă.”
Reprezentanții Salvamont Bihor, Roxana Ivan și Adrian Kondacs, spun că „Voluntarii proveniți din centrul universitar Oradea, facultățile de geografie, mediu, biologie, științe economice, s-au implicat activ pe perioada derulării taberei, atât în activitățile specifice Salvamont (patrulări, asistarea turiștilor), cât și în activitățile de amenajare a traseelor turistice din arealul montan al zonei Padiș. Activitățile derulate au vizat atât reamenajarea traseelor vechi, cât și montarea de panouri indicatoare, în principalele puncte de intersecție ale traseelor turistice din această zonă. Totodată această tabără a constituit prilejul pentru cunoașterea, parcurgerea și familiarizarea cu zona montană și turismul montan, majoritatea studenților aflându-se la prima vizită în zona Padiș.”
Considerăm aceste tabere de voluntariat, precum și alte acțiuni susținute de ONG-uri în zona Parcului Natural Apuseni ca fiind extrem de necesare pentru o cât mai bună promovare a statutului de protecție a zonei, dar și pentru educarea cetățenilor din județ, a turiștilor și vizitatorilor parcului în spiritul aprecierii și protejării naturii printr-un turism ecologic și la scară mică. Tinerii participanți au devenit implicit, în urma acestei tabere, adevărați promotori ai acestui mesaj, pe care sperăm să-l ducă mai departe oriunde vor merge, ca oameni ai muncii sau turiști, ca simpli cetățeni sau ca profesioniști într-un domeniu de activitate.
Proiectul este sprijinit financiar de Autoritatea Națională pentru Tineret, prin Direcția Județeană pentru Tineret Bihor. Mulțumim, de asemenea, RNP Romsilva – Direcția Silvică Oradea și Fundației Ecotop pentru sprijinul logistic acordat.
 Ioana POPA
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Tabăra de voluntariat în Parcul Natural Apuseni).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:24:23 Ora standard a Europei de Est