Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La Grădinița Americano-Română „Crinul” din Oradea a venit Moș Crăciun

S-a deschis sezonul serbărilor

La Grădinița Americano-Română „Crinul” din Oradea a venit Moș Crăciun

Luni și marți (13 și 14 decembrie 2010), la Grădinița Americano-Română „Crinul” din Oradea, a venit Moș Crăciun pentru copiii îndrumați de prof. Mihaela Dulcă și prof. Claudia Morar (manager). Au fost zile fierbinți, zile speciale, de bilanț și sărbătoare, în care copiii au arătat părinților ce au învățat și știu să spună cât mai frumos, cât mai expresiv, convinși fiind că Moșul e pe-aproape și aude tot!

În deschiderea serbării de luni, dl Ilie Morar (managerul grădiniței) a ținut să mulțumească și să felicite întregul colectiv de dascăli, dar și pe părinți pentru actele de caritate pe care le-au făcut în „Săptămâna dărniciei”, pentru copiii orfani de la Casa „Iosif” din Beiuș și Căminul „Felix”, precum și pentru o parte din copiii de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Orizont”din Oradea, ocazie cu care copiii Grădiniței „Crinul” au distribuit pachete cu dulciuri și jucării.
Vis de iarnă
Serbarea de luni a fost (ca) un „Vis de iarnă” pentru copiii din grupa mijlocie a Mihaelei Dulcă. Pentru unii, care nu au mai frcventat grădinița, serbarea a fost o premieră deloc ușor suportat, să vorbească ei în fața unei asemenea audiențe. În viața lor nu au văzut atâta lume, cu atâtea aparate de filmat și de fotografiat îndreptate spre ei. Cei mai slabi de înger s-au pus pe plâns, alții s-au retras în brațele mamei. Dar excepțiile nu au făcut legea, ci doar au condimentat serbarea. În fața părinților, cei mai vrednici dintre actorii și artiștii grupei au dat măsura talentului lor, recitând și cântând, sub îndrumarea educatoarei. În alte și alte reprize, ei au demonstrat cum știu să danseze, așa cum i-a învățat Bianca Ghiță, instructorul de dans, cum știu să recite și să cânte în germană, împreună cu prof. Ramona Valcan, acompaniați la orgă de prof. Iulia Rațiu. Versurile și colindele în română și engleză aveau să-l bucure mult pe Moș Crăciun, care știe toate limbile, așa după cum avea să se exprime la sosire. Moșul cel darnic a împărțit pachete pentru toți copiii. Chiar și pentru cei plângăcioși, pe care acum nu i-a auzit recitând, dar el știe că la anul va fi altfel. Bucuria a fost deplină în momentul în care fiecare și-a cercetat pachetul, arătând colegului de alături ce i-a adus lui Moșul. (Ovi Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:  La Grădinița Americano-Română „Crinul” din Oradea a venit Moș Crăciun.                                                                                                      

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:25:33 Ora standard a Europei de Est