Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Reuniune de proiect la Debrecen, în Ungaria

În perioada 8-12 noiembrie

Reuniune de proiect la Debrecen, în Ungaria

În perioada 8-12 noiembrie 2010, s-a derulat, la Debrețin, în Ungaria, prima reuniune în cadrul proiectului „Spotlight on the European culture and cultural capitals of Europe” , la care au fost așteptați 33 de participanți (21 elevi și 12 cadre didactice).

 Școala cu clasele I-VIII „Gáspár András” din Biharia a fost reprezentată de opt elevi din clasele VI-VII (Antal Edina, Kribus Sindi, Lénárt Henrietta, Mester Vivien, Mészáros Katalin, Székely Ádám, Szigeti Regina, Vasók Vivien) și șase cadre didactice (prof. Vad Marta - directorul școlii, înv. Bondár Piroska, prof. Ispan Andrea, Racz Beáta, Szabó Gergõ și Oros Erika – coordonatorul de proiect).
Dorim să subliniem faptul că am fost primiți cu multă căldură de colegii din Ungaria și de familiile gazde ale elevilor noștri (elevii fiind cazați în familiile partenerilor noștri).
 Școala gazdă și-a propus ca elevii din școlile partenere să se familiarizeze cu cultura maghiară, să afle mai multe despre capitala culturală a Ungariei, Pécs, și despre unul din reprezentanții acesteia, Victor Vasarely. Pentru această întâlnire, fiecare partener avea să învețe și să prezinte cântecul „Tavaszi szél vizet áraszt” (cântec tradițional maghiar) și să facă cunoscut stilul de lucru al marelui pictor Victor Vasarely. De asemenea, elevii școlilor partenere au pregătit desene sau picturi în stilul pictorului, lucrări care au fost expuse pe panoul comun al școlii din Debrețin.
Turta dulce și farfuria Comenius
În prima zi a întâlnirii, fiecare grupă din țările partenere și-a prezentat localitatea, instituția de învățământ și activități reprezentative din școală. A urmat cântecul cerut; unii au prezentat înregistrarea unui grup de copii cântând cântecul, alții l-au cântat în direct. De la muzică, s-a trecut la abilități practice, tot pe grupe: unii au pregătit flori, folosind diferite tehnici și multiple materiale, alții au împletit bici din piele, iar alții au pregătit turtă dulce, în grupa bucătarilor. Copiii au pregătit o turtă dulce comună - Comenius. În următoarele zile, s-a vizitat orașul natal al pictorului Vasarely, cu cele mai importante obiective turistice și culturale (muzeul Vasarely, muzeul Zsolnai, biserica). O activitate s-a desfășurat și la Nádudvar. Orașul este recunoscut prin: sculpturile de lemn, țesături, broderie, împletit coșuri și ceramică. Într-unul din atelierele cele mai cunoscute ale orașului au fost prezentate copiilor meșteșugurile tradiționale cu ceramică neagră. Aici, copiii și cadrele didactice au pregătit farfuria comună - Comenius (din ceramică).  
În ultima zi a întâlnirii, școala gazdă a pregătit un quiz pentru elevii și cadrele participante la întâlnire, la care cu toții au avut rezultate peste așteptări. A urmat festivitatea de încheiere, cu un rezumat al activităților din săptămâna petrecută împreună, împărțirea certificatelor și un moment artistic, cuprinzând cântece și dansuri populare tradiționale (Szeredás Hagyományörzõ Egyesület). La sfârșitul programului, am învățat și noi câțiva pași de dans.
Să mai spunem că la reuniune a fost stabilită strategia următoarelor activități și mobilități care vor avea loc în cadrul proiectului.
Dorim ca prin implicarea activă în acest proiect, să deschidem participanților un nou orizont care să impulsioneze studiul limbilor străine, posibilitatea de organizare a unor activități practice inedite, îmbunătățirea comunicării cu colegii din țările partenere și nu în ultimul rând să cunoască, să înțeleagă, să aprecieze și să protejeze valorile culturale. (Erika Oros)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:30:15 Ora standard a Europei de Est